Problém s fo souborem

Josef Kauc josef.kauc na medisoft.cz
Čtvrtek Červen 9 11:48:54 CEST 2005

Přeji hezký den všem!

Tentokrát nemám dotaz, ale chci se podělit o své zkušenosti, které jsem
získal při řešení problému s fo souborem vytvářeným Saxonem. Problém je
popsán níže, takže přejdu rovnou k tomu, v čem byl zakopaný pes.

Xml dokumentaci k manuálům mám uloženou v adresáři
C:\Documents and Settings\Josef Kauc\Dokumenty\XML\Manuál NIS\

Pro výstupy do html to nevadilo, ale Saxon zde nevytvářel fo soubor
potřebný k výstupu na pdf. Přitom vše vypadalo, jako by proběhlo v
pořádku, ale výsledný fo soubor nikde.
Problém je v mezerách v názvu adresářů ve výše uvedené adresářové
struktuře. Saxon příkazem
saxon -o manual.fo manual.xml c:\docbook\xsl\fo\docbook.xsl vytvořil
výsledný fo soubor v následující adresářové struktuře:
c:\Documents%20and%20Settings\Josef%20Kauc\Dokumenty\XML\Manuál%20NIS\

Než jsem na to přišel , řešil jsem výstup fo souboru na jiný disk (přímo
do kořene) a pak si ho zkopíroval  zpět k dokumentaci. Jenže takto
vytvořený fo soubor měl špatné odkazy na obrázky, čili výsledný pdf
soubor byl bez nich.

Na řešení mě přivedl pan Kosek (tímto mu děkuji :-) v jiném vlákně, kde
psal, že xep funguje bez problémů a že mám asi při vytváření jinde fo
soubor. Byl sice ve stejném adresáři, ale již špatně vytvořený. Trochu
mě to ovšem inspirovalo a podařilo se mi díky tomu přijít této záhadě na
kloub.

Možná to bude někdy někomu z vás užitečné.

Zdraví

Josef Kauc