Problém s fo souborem

Josef Kauc josef.kauc na medisoft.cz
Pondělí Červen 6 09:16:40 CEST 2005

Jirka Kosek napsal(a):

> Funguje to i s verzí 0.20.5, ale musíte se řídit pokyny v posledním
> odstavci:
>
> "Pro použití českých vzorů dělení slov je potřeba je zkompilovat do
> binární podoby (to se dělá při kompilaci celého FOPu ze zdrojových
> kódů). Soubor cs.hyp jsem připravil a je rovněž součástí archivu,
> abyste nemuseli provádět kompilaci FOPu. Aby soubor s českým dělením
> slov FOP našel, je potřeba adresář hyph (s podadresářem hyph, ve
> kterém je soubor cs.hyp) přidat do CLASSPATH. Ukázku upraveného
> dávkového souboru fop.bat naleznete rovněž v archivu."

No právě, že jsem udělal vše podle instrukcí, ale fop při zpracování
vypisuje spoustu Error hlášek (mimo jiné i Could'nt find hyphenation
pattern cs), tak jsem se domníval, že s touto verzí to nejde. Asi jsem
si špatně vyložil ve Vašich instrukcích tu zmínku o FOP 0.20.5, která je
v popisu instalace před vámi uváděným odstavcem (...Od FOPu verze 0.20.5
nejsou kvůli licenčním podmínkám české vzory přímo součástí distribuce a
bohužel nefunguje možnost přidávat nové vzory dělení slov pomocí
konfiguračního souboru| userconfig.xml.|)
Ale mám dojem, že když jsem to zkoušel před několika měsíci, tak mě to
asi fungovalo. Pak jsem ovšem výstup do pdf nepotřeboval a teď se mi ho
nedaří vytvořit.
Fopem proběhne "zpracování" a výsledný pdf soubor nikde. :-) Je to
podobný problém jako se Saxonem a vytvořením fo souboru, který jsem
vyřešil přesměrováním výstupu na jiné místo, ale tady se mi to už
nedaří. A navíc mám dojem, že to počeštění prostě nebere.

V každém případě díky Vám i ostatním za ochotu a trpělivost.

Josef Kauc