Nákup XEP versus XSL Formatter

Josef Kauc josef.kauc na medisoft.cz
Pondělí Červen 13 11:38:18 CEST 2005

Přeji všem hezký den!

Tak se mi podařilo (doufám, že to nebude Pyrhovo vítězství) přesvědčit
šéfa o vhodnosti komerčního řešení pro výstup z DocBooku do pdf.

V jiném vlákně (Převod doc na xml) pan Kosek psal, že v současné době je
XEP nebo XSL Formatter srovnatelné řešení co do kvality.. Díval jsem se
na ceny a jsou prakticky stejné (300$), aspoň pokud jsem to správně
vyčetl, čímž směřuji k mému dotazu:

Trochu mě matou typy licencí a co vlastně vybrat. S DocBookem budu
pracovat pouze sám (předpokládám tedy, že serverová licence za cca 4000$
nebude nutná :-) ).
Ovšem firma RenderX (http://www.renderx.com) nabízí jak RenderX XEP 4x
Desktop License (RX-XEP4-DTP) za 299.95$, tak i RenderX XEPWin 1x
Desktop License (RX-XEP4WIN-DTP)za tutéž cenu a navíc ještě RenderX XEP
4x Docbench License (RX-XEP4-DCB) taktéž za stejnou cenu. To poslední by
měl být balík s <oXygen/> XML editor <http://www.oxygenxml.com/>em.

Vzít tu WIN verzi nebo je lepší pracovat s XEP enginem na příkazové
řádce? Nebo je nejlepší vzít ten balík i s editorem? Půjde pak XEP
engine použít i s něčím jiným (teď píši xml v PSPadu a taky občas
použiji XMLMind XML Editor Standard)?
S čím máte kdo lepší zkušenost?  Nebo jinak, co prostě doporučujete více?

XSL Formatter (http://www.antennahouse.com) je nabízen ve dvou verzích
Lite a Standard. Lite má některé omezení, které v tuto chvíli nedokážu
posoudit jak moc by to mohlo vadit. Cena Lite je také 300$, cena
Standard je však již 1200$. Používáte někdo tento software na výstup do
pdf. Kterou verzi? Jak jste spokojení? Co doporučujete?

Díky moc předem za rady a tipy. Nerad bych se dostal do situace, kdy se
koupí něco nevhodného. Už tak je tady kolem mě DocBook a psaní
dokumentace v xml něco jako mimozemšťané...

Josef Kauc