Nákup XEP versus XSL Formatter

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Červen 13 12:31:38 CEST 2005

Josef Kauc wrote:

> Trochu mě matou typy licencí a co vlastně vybrat. S DocBookem budu
> pracovat pouze sám (předpokládám tedy, že serverová licence za cca 4000$
> nebude nutná :-) ).
> Ovšem firma RenderX (http://www.renderx.com) nabízí jak RenderX XEP 4x
> Desktop License (RX-XEP4-DTP) za 299.95$, tak i RenderX XEPWin 1x
> Desktop License (RX-XEP4WIN-DTP)za tutéž cenu a navíc ještě RenderX XEP
> 4x Docbench License (RX-XEP4-DCB) taktéž za stejnou cenu. To poslední by
> měl být balík s <oXygen/> XML editor <http://www.oxygenxml.com/>em.

Jediný podstatný rozdíl mezi XEP a XEPWin je v tom, že první je napsaný
čistě v Javě, kdežto druhý okolo toho nabízí .NET rozhrování pro snažší
použití ve Windows. Jako koncovému uživateli vám to může být jedno,
rozdíl poznáte, pokud byste integroval XEP přímo do vaší aplikace.
XEPWin navíc obsahuje jednoduchou utilitku ActiveXEP, která sleduje
zadaný adresář, a pokud se v něm objeví nový soubor, tak jej automaticky
naformátuje do PDF.

Nevím jak teď, ale před nějakou dobou byl XEPWin o něco pomalejší než
XEP, protože se jednalo o automaticky převedný Java kód do J# a byly tam
s něčím problémy. Jak je to teď nevím.

Pokud nepotřebujete funkčnost ActiveXEPu, pořídil bych si Docbench. Za
cenu XEPu získáte navíc velmi dobrý editor oXygen, ve kterém se velmi
dobře upravují styly, dají se např. i debugovat. Pokud pracujete přímo
se zdrojovým kódem DocBooku, je na to oXygen rovněž velice dobrý editor.

> Vzít tu WIN verzi nebo je lepší pracovat s XEP enginem na příkazové
> řádce?

I standardní javový XEP obsahuje XEP Assistenta, který umožňuje vybrat
dokumentu ke transformaci pomocí uživatelského rozhraní.

 > Nebo je nejlepší vzít ten balík i s editorem? Půjde pak XEP
> engine použít i s něčím jiným (teď píši xml v PSPadu a taky občas
> použiji XMLMind XML Editor Standard)?

Javový (standardní) XEP umí XXE volat přímo, bez nutnosti spouštět nový JVM.

> XSL Formatter (http://www.antennahouse.com) je nabízen ve dvou verzích
> Lite a Standard. Lite má některé omezení, které v tuto chvíli nedokážu
> posoudit jak moc by to mohlo vadit. Cena Lite je také 300$, cena
> Standard je však již 1200$. Používáte někdo tento software na výstup do
> pdf. Kterou verzi? Jak jste spokojení? Co doporučujete?

Pokud vím Lite verze je omezena na 300 stránek (což není zase tak moc).
Větší problém je v tom, že nepodporuje automatický layout tabulek (pokud
si to dobře pamatuji).