RE: Nákup XEP versus XSL Formatter

Oldřich Šmíd smid na topol.cz
Úterý Červen 14 12:54:03 CEST 2005

Zdravím,

totéž jsem řešil cca před půl rokem, stáhnul jsem si obě trial verze
tedy RenderX XEP i RenderX XEPWin), s první jsem dosáhl co jsem
potřeboval (na rozdíl of FOP), s XEPWin nikoliv. Neměl jsem ale čas to
hlouběji zkoumat. Navíc XEPWin vyžadovala nainstalovat velký objem .net
záležitostí, které nevyužívám.

Zakoupené RenderX XEP nyní bez problému provozuji.

Mým hlavním problémem bylo správně nastavit javovské parametry, ve
kterých se nevyznám. Především bylo potřeba zvětšit požadavky na paměť.

Přeji šťastný nákup,
Oldřich Šmíd

-----Original Message-----
From: Josef Kauc [mailto:josef.kauc na medisoft.cz]
Sent: Monday, June 13, 2005 11:38 AM
To: docbook na linux.cz
Subject: Nákup XEP versus XSL Formatter

Přeji všem hezký den!

Tak se mi podařilo (doufám, že to nebude Pyrhovo vítězství) přesvědčit
šéfa o vhodnosti komerčního řešení pro výstup z DocBooku do pdf.

V jiném vlákně (Převod doc na xml) pan Kosek psal, že v současné době je

XEP nebo XSL Formatter srovnatelné řešení co do kvality.. Díval jsem se
na ceny a jsou prakticky stejné (300$), aspoň pokud jsem to správně
vyčetl, čímž směřuji k mému dotazu:

Trochu mě matou typy licencí a co vlastně vybrat. S DocBookem budu
pracovat pouze sám (předpokládám tedy, že serverová licence za cca 4000$

nebude nutná :-) ).
Ovšem firma RenderX (http://www.renderx.com) nabízí jak RenderX XEP 4x
Desktop License (RX-XEP4-DTP) za 299.95$, tak i RenderX XEPWin 1x
Desktop License (RX-XEP4WIN-DTP)za tutéž cenu a navíc ještě RenderX XEP
4x Docbench License (RX-XEP4-DCB) taktéž za stejnou cenu. To poslední by

měl být balík s <oXygen/> XML editor <http://www.oxygenxml.com/>em.

Vzít tu WIN verzi nebo je lepší pracovat s XEP enginem na příkazové
řádce? Nebo je nejlepší vzít ten balík i s editorem? Půjde pak XEP
engine použít i s něčím jiným (teď píši xml v PSPadu a taky občas
použiji XMLMind XML Editor Standard)?
S čím máte kdo lepší zkušenost?  Nebo jinak, co prostě doporučujete
více?

XSL Formatter (http://www.antennahouse.com) je nabízen ve dvou verzích
Lite a Standard. Lite má některé omezení, které v tuto chvíli nedokážu
posoudit jak moc by to mohlo vadit. Cena Lite je také 300$, cena
Standard je však již 1200$. Používáte někdo tento software na výstup do
pdf. Kterou verzi? Jak jste spokojení? Co doporučujete?

Díky moc předem za rady a tipy. Nerad bych se dostal do situace, kdy se
koupí něco nevhodného. Už tak je tady kolem mě DocBook a psaní
dokumentace v xml něco jako mimozemšťané...

Josef Kauc