Relax NG schemata pro DB a XInclude

Jan Vrany janfrog na skaut.cz
Středa Červen 29 14:21:28 CEST 2005

Dobry den,

zacinam pouzivat DocBOOK pro psani documentace. Vzhledem
k planovanemu rozsahu a faktu, ze nektere casti XML jsou
generovany automaticky (napr. seznamy souboru apod),
vkladam soubory do sebe pomoci XInclude.

1) edituji zdrojove XML soubory v emacsu (+ nxml-mode).
    Vse funguje vyborne, ale pokud mam v souboru
    <xi:include href="..." /> nxml mode hlasi, ze
    dokument neni validni - zcela pochopitelne, protoze
    nema ve svem docbook.rnc XIncludove elementy.
    Je to samozrejme kosmeticka vada, ale rad bych se toho
    zbavil. Mohl by mi nekdo poradit, jak do docbookovych
    schemat dopravit podporu pro XInclude. Problem je,
    XInclude chci pouzit temer kdekoliv. Nedelal tuto upravu
    jiz nekdo?

2) Tohle neni ani tak dotaz, jako spis sdileni zkusenosti.
    Pro vystup do PDF pouzivame db2latex. Vysledky nejsou spatne
    rozhodne lepsi nez u FOPu, alespon pro nase ucely. Trosku
    neprijemne ale je, ze jednak se mi nepodarilo vysazet
    <set> (ale <article> jde bez problemu) a jednak neobsahuje
    podporu pro profilovani, cili to je nutne delat "rucne"
    (jak to popisuje pan Kosek na svych strankach).

S pozdravem Jan Vrany