Relax NG schemata pro DB a XInclude

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Středa Červen 29 14:51:59 CEST 2005

Jan Vrany wrote:

> 1) edituji zdrojove XML soubory v emacsu (+ nxml-mode).
>    Vse funguje vyborne, ale pokud mam v souboru
>    <xi:include href="..." /> nxml mode hlasi, ze
>    dokument neni validni - zcela pochopitelne, protoze
>    nema ve svem docbook.rnc XIncludove elementy.
>    Je to samozrejme kosmeticka vada, ale rad bych se toho
>    zbavil. Mohl by mi nekdo poradit, jak do docbookovych
>    schemat dopravit podporu pro XInclude. Problem je,
>    XInclude chci pouzit temer kdekoliv. Nedelal tuto upravu
>    jiz nekdo?

A používáte DocBook 4.x nebo 5.x? Mají odlišnou strukturu schématu a
úprava proto vypadá jinak.

> 2) Tohle neni ani tak dotaz, jako spis sdileni zkusenosti.
>    Pro vystup do PDF pouzivame db2latex. Vysledky nejsou spatne
>    rozhodne lepsi nez u FOPu, alespon pro nase ucely. Trosku
>    neprijemne ale je, ze jednak se mi nepodarilo vysazet
>    <set> (ale <article> jde bez problemu) a jednak neobsahuje
>    podporu pro profilovani, cili to je nutne delat "rucne"
>    (jak to popisuje pan Kosek na svych strankach).

Pro mnoho projektů může být zajímavé, že XEP je nyní pro nekomerční
použití zdarma:

http://www.renderx.com/download/personal.html

   Jirka Kosek     e-mail: jirka na kosek.cz     http://www.kosek.cz
   Profesionální školení a poradenství v oblasti technologií XML.
      Podívejte se na náš nově spuštěný web http://DocBook.cz
        Podrobný přehled školení http://xmlguru.cz/skoleni/