Dokument rozdeleny do viacerych suborov

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Sobota Březen 5 20:21:20 CET 2005

Jaroslav Kuruc wrote:

> Ano, na to som uz prisiel :P Dokonca uz aj na to, ze nie vsetky XSLT
> procesory podporuju xinclude. Skusal som saxon 6.5.3, no zda sa ze ten
> to nevie. Alebo mu treba nastavit nejaky parameter?

Není to ani tak věc XSLT procesoru, ale toho, jaký parser je v XSLT
procesoru používán. Saxon můžem fungovat s Xercesem, který XInclude
podporuje. Stačí mít Xerces v CLASSPATH a při startu Saxonu zapnout
konfiguraci Xercesu, která podporuje XInclude pomocí
-Dorg.apache.xerces.xni.parser.XMLParserConfiguration=org.apache.xerces.parsers.XIncludeParserConfiguration

Já např. Saxon spouštím následujícím způsobem (kromě XInclude je zapnutá
i podpora katalogových souborů):

@java -Xmx300M -cp
c:\batch\;c:\batch\resolver.jar;c:\saxon\saxon.jar;c:\batch\saxon643.jar;e:\sgml\website-2.3\extensions\saxon64.jar
-Dorg.apache.xerces.xni.parser.XMLParserConfiguration=org.apache.xerces.parsers.XIncludeParserConfiguration
-Djavax.xml.parsers.DocumentBuilderFactory=org.apache.xerces.jaxp.DocumentBuilderFactoryImpl
-Djavax.xml.parsers.SAXParserFactory=org.apache.xerces.jaxp.SAXParserFactoryImpl
com.icl.saxon.StyleSheet -x com.sun.resolver.tools.ResolvingXMLReader -y
com.sun.resolver.tools.ResolvingXMLReader -r
com.sun.resolver.tools.CatalogResolver %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9

Jediné, na co je potřeba dát pozor, je jaký XInclude parser podporuje.
W3C dost nešťastně během práce na XInclude změnilo jeho jmenný prostor,
takže některé implementace očekávají XInclude elementy v NS
http://www.w3.org/2001/XInclude a některé v
http://www.w3.org/2003/XInclude (správně je přitom paradoxně ten první).

> Momentalne pouzivam xsltproc, ale tusim, ze standardne docbook xsl styly
>  maju nejake previazanie so saxonom, kedze sa spolu s nimi disribuuje
> archiv saxon653.jar v ktorom su nejake triedy od N. Walsha.
>
> Ako je to teda? Je v poriadku pouzivat xsltproc ked mam zapnute
> vyuzivanie extensions (parameter use.extensions)? A okrem toho, pri

xsltproc použít můžete, ale funkcionalita stylů bude omezená. Pro Saxon
je v Javě implementováno několik extenzí, které umějí např. přepočítat
šířku sloupců v tabulce, zjistit rozměry externích obrázků apod.

> [...]
> W  %common.attrib;
> W                 ^
> W xmlns:xi            CDATA       #FIXED 'http://www.w3.org/2001/XInclude'
> W ^
> W validity warning : Attribute base of element titleabbrev: already defined
> W  %common.attrib;
> W                 ^
> W xmlns:xi            CDATA       #FIXED 'http://www.w3.org/2001/XInclude'
> W ^
> W validity warning : Attribute base of element subtitle: already defined

To mi xsltproc ještě nikdy neudělal. Nemáte nějakou starou verzi?

> Este by ma zaujimalo, ako rozumne (co najjednoduchsie urobit referencie
> medzi jednotlivymi dokumentami, ktore potom spajam v hlavnom subore cez
> xinclude. Xref sa samozrejme neda pouzit, co to som cital o olink, ale

Naopak, XInclude se používá k tomu, aby se z několika souborů složil
jeden XML dokument. V rámci jenoho dokumentu se odkazy dělají přes xref.

> to sa mi zda skor blizsie k link a ulink ako k xref. A hlavne xref mi
> referenciu vklada vo formate [1] a nie text ktory zaspecifikujem.

A jak xref používáte? Xref vždy generuje text křížového odkazu
automaticky (tvar lze upravit). Nepotřebujete spíše link, který umožňuje
zadat text odkazu ručně.