Lepsi podpora CSS ve Website

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Úterý Říjen 25 10:51:34 CEST 2005

Ladislav Dobias wrote:

> Website (Docbook) neobsahuje elementy pro pridavani
> struktury do dokumentu, jako to HTML dela DIV a SPAN. To by
> se mi moc hodilo.

div a span umožňují strukturu přidávat zcela náhodně, což jde těžko
skloubit s DocBookem, který alespoň základí strukturu dokumentu jako
kniha, kapitola, sekce vynucuje.

> Delam si klasicke domaci stranky, takze bych napr. chtel tam
> mit par alb fotografii, par textu o detech, par receptu,...
> A rad bych v CSS dobre poznal, kde jsem a snadno mohl
> upravovat vzhled. Protoze kazda z techto "trid" dokumentu ma
> zcela jine pozadavky, ktere se mi nedari pomoci standarnich
> Docbookovych prostedku dosahnout. Neco sice jde pomoci
> atributu ROLE, ale ne vzdy to pomuze.
>
> Ted mam napr. 2 hlavni problemy:
>
> 1) jak mam ve Website nadefinovat, na jake casti stranek se
> nachazim (fotoalbum, recepty,...), abych to poznal v CSS?

Jednoduše pomocí role.

<webpage role="recept">
</webpage>

a atribut role pak propagovat do HTML výstupu:

<xsl:template name="body.attributes">
   <xsl:attribute name="class"><xsl:value-of
select="@role"/></xsl:attribute>
   <xsl:apply-imports/>
</xsl:template>

> 2) jak dam dohromady par odstavcu, aby byly ve vysledku v
> jednom blokovem elementu? Neco jako:

Zcela obdobně, např. <note class="recept">

Nicméně zrovna pro recept (což je pracovní postup), je v DocBooku mnohem
lepší element procedure, případně v kombinaci s task:

<task>
<title>Domací chleba</title>

<tasksummary>
<para>Ukážeme si jak upéct chleba.</para>
</tasksummary>

<taskprerequisites>
<para>mouka, sůl, kvásek</para>
</taskprerequisites>

<procedure>
</procedure>

</task>

Více info viz: http://docbook.org/tdg/en/html/task.html

   Jirka Kosek     e-mail: jirka na kosek.cz     http://www.kosek.cz
   Profesionální školení a poradenství v oblasti technologií XML.
      Podívejte se na náš nově spuštěný web http://DocBook.cz
        Podrobný přehled školení http://xmlguru.cz/skoleni/
   Nejbližší termíny školení: DocBook 5.-7.12. * XSL-FO 19.-20.12.
      XSLT 17.-20.10. * XML schémata (včetně RELAX NG) 7.-9.11.