Nadpis - predem urcene zalomeni textu

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Září 19 11:44:53 CEST 2005

Jan Tosovsky wrote:

> ackoli vim, ze urcovat zalomeni radku je zcela proti filosofii cross-media
> publikovani, presto tento zpusob vidim jako jedinou moznost, jak se
> priblizit vzhledu originalni publikace.

XSL-FO asi není úplně nejvhodnější technologie na nějaké pžibližování.

Nejjednodušší by asi bylo doplnit nedělitelné mezery mezi slova, která
mají být na jedné řádce a zakázat v nadpisech dělení slov.

> Muj kod tedy namisto PI vlozi dvojici elementu </fo:block><fo:block>, tj.
> puvodni blok uzavre a vytvori novy:
> <xsl:template match="processing-instruction('linebreak')">
>   <xsl:text
> disable-output-escaping="yes"></fo:block><fo:block></xsl:text>
> </xsl:template>

Když musíte použít d-o-e je něco špatně. Stačí vložit prázdný element
<fo:block/>.

> Potiz je vsak v tom, ze pri zpracovani dokumentu se sablona pro zpracovani
> PI vubec nevola! Zkousel jsem k ni ze zoufalstvi pridat i
> mode="object.title.markup", ale bez efektu.

PI se v některých místech stylů ignorují, asi jste na to místo narazil.
Jestli je těch případů jen pár, zkusil bych ty pevné mezery, nevyžaduje
to úpravy ve stylech.

   Nejbližší termíny školení: DocBook 5.-7.12. * XSL-FO 19.-20.12.
      XSLT 17.-20.10. * XML schémata (včetně RELAX NG) 7.-9.11.