Rotovani tabulek v PDF dokumentu přes PSMI a FOP/XEP

Petr Rajsky kecup4 na centrum.cz
Čtvrtek Březen 23 14:32:36 CET 2006

Dobrý den,

zkoušel jste někdo pracovat s PSMI stylem pro rotaci tabulek v "portrait" dokumentu? Mělo by to fungovat, viděl jsem PDF výstupy z DocBooku, kde tabulka byla skutečně otočená o 90°, ale nevím jak toho dosáhnout.

Zkoušel jsem tento postup:

saxon -o psmi.fo vstup.xml article2fop.xsl
saxon -o vystup.fo psmi.fo psmi.xsl
fop vystup.fo vystup.pdf

přičemž FOP vždy hlásí:
[ERROR] property - "reference-orientation" is not implemented yet.

Ve výstupu pak tabulka, kterou chci otočit  a která má nastaven atribut orient="land" zcela chybí.

XEP je krapet sdílnější, nahlásí
ERROR: Attribute 'reference-orientation' cannot have a value of "90deg"
a pro jistotu nevygeneruje nic.

U FOPu bych chápal, že nemá implementovánu "reference-orientation", ono mu toho chybí víc, ale že mne zradil i XEP ...

Zpracovával jsem tento ukázkový XML dokument:
http://www.thingbag.net/docbook/tabletest/tabletest.xml

Použil jsem tento styl (ale vyzkoušel jsem i další 2 jeho varianty):
http://www.thingbag.net/docbook/tabletest/docbook-psmi.xsl

Že by to skutečně mělo fungovat je vidět tady:
http://www.thingbag.net/docbook/tabletest/tabletest.pdf

Díky,
P.R.