Rotovani tabulek v PDF dokumentu přes PSMI a FOP/XEP

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Čtvrtek Březen 23 14:44:55 CET 2006

Petr Rajsky wrote:

> zkoušel jste někdo pracovat s PSMI stylem pro rotaci tabulek v
> "portrait" dokumentu? Mělo by to fungovat, viděl jsem PDF výstupy z
> DocBooku, kde tabulka byla skutečně otočená o 90°, ale nevím jak toho
> dosáhnout.

PSMI je potřeba používat pouze v případě, že otočená tabulka je delší
než jedna stránka.

> XEP je krapet sdílnější, nahlásí ERROR: Attribute
> 'reference-orientation' cannot have a value of "90deg" a pro jistotu
> nevygeneruje nic.

Hodnota by měla být "90", ne "90deg". Jestli tam tento údaj přidává PSMI
styl, doporučuji přímo napsat jeho autorovi Kenovi.

> U FOPu bych chápal, že nemá implementovánu "reference-orientation",
> ono mu toho chybí víc, ale že mne zradil i XEP ...

XEP se chová korektně, hodnota "90deg" je chybná a dokument proto není
dál zpracováván.

> Zpracovával jsem tento ukázkový XML dokument:
> http://www.thingbag.net/docbook/tabletest/tabletest.xml
>
> Použil jsem tento styl (ale vyzkoušel jsem i další 2 jeho varianty):
> http://www.thingbag.net/docbook/tabletest/docbook-psmi.xsl
>
> Že by to skutečně mělo fungovat je vidět tady:
> http://www.thingbag.net/docbook/tabletest/tabletest.pdf

Zkoušel jste na FO vygenerované DocBookem aplikovat přímo originální PSMI:

http://www.cranesoftwrights.com/resources/psmi/

                    Nejbližší termíny školení:
      ** XSLT 13.-16.3.2006 ** XML schémata 24.-26.4.2006 **
        ** DocBook 15.-17.5.2006 ** XSL-FO 12.-13.6.2006 **