Article - úprava header/footer

Jan Tošovský j.tosovsky na tiscali.cz
Sobota Únor 16 16:04:44 CET 2008

Cíl:
========
Mít PDF dokument s vlastní titulní stranou (oboustrannou) bez hlavičky,
zbytek textu bude plynně navazovat. V hlavičkách se bude zobrazovat nadpis
nejvyšší úrovně.

Zjistil jsem, že mít navazující kapitoly dosáhnu jedině nahrazením typu
dokumentu Book za Article. Tím se však dostávám na tenký led v jiných
oblastech:

1) Titulní strana:
Ač měním obsah article.titlepage.recto a article.titlepage.verso, stejně
jsou oba obsahy bezprostředně za sebou. Jak jsem později zjistil, celý
Article je vlastně jediný flow. Stránky si pomáhám dělit pomocí
break-after="page". Při tomto postupu se mi však nedaří odstranit
header/footer z druhé strany. Používám pravidlo $sequence!='first'. Hodilo
by se mi ještě něco jako $second :-)
U booku by mi stačilo nastavit $pageclass!='titlepage'

2) Appendix
2a) Header
Protože v Article jsou nahrazeny kapitoly sekcemi, používám pro obsah
headeru standardně nadpis dané sekce <fo:retrieve-marker .. To však narazí,
když tam chci zobrazit nadpis Appendixu. On se tam sice zobrazí, avšak ne
"číslovaný". Snažím se tedy upravit šablonu header.content, že bych si nějak
vycucl název objektu a dle podmínky s ním zacházel rozdílně. Jenže tím že
jde o jediný flow, je název objektu Article...

2b) Číslování
Přestože používám customizaci názvu <template name="appendix" text="%n
%t"/>, tedy bez tečky za číslem, toto nastavení se ignoruje. Stejně se mi
tam ta tečka zobrazuje a to i v bookmarkách. Pro sekci stejné nastavení
funguje bez potíží.

Do article jsem šel kvůli těm slitým kapitolám. Kdyby je šlo slít i jinak,
možná bych to i uvítal. Takhle jsem si, zdá se, pěkně zavařil :-(

Používám verzi šablon 1.73.2