Podpora XInclude v XMetalu

Jan Tošovský j.tosovsky na tiscali.cz
Sobota Únor 16 16:35:31 CET 2008

> XInclude používat můžete, ale XMetaL jej bude chápat jako normální
element, během editace neprovede vložení dokumentu, na který se odkazujete.

Mně jde hlavně o to zajistit validitu hlavního dokumentu - aby se jako teď
dokument neukládal nevalidní, protože to může skrýt jiné chyby.

> Nevím, jak ve verzi 5.0, ale jestli jsem na nic nezapomněl, tak verze 4.5
neměla žádné API, které by umožnilo XInclude implementovat se vším všudy,
tedy včetně zobrazování vložených dokumentů.

Ani verze 5.1 (Author) to nemá. Chtěl jsem si svépomocí alespoň upravit DTD.
Když XMetal otvírá dokument s neznámým DTD, automaticky si jej zkompiluje a
vytvoří si k němu nějaké pomocné soubory. Snažil jsem se jej tedy obelstít.
Do hlavičky Docbook XML dokumentu jsem vložil odkaz na lokální
customizovanou DTD. Při otevření souboru si vytvořil tyto soubory, které
jsem posléze přejmenoval a nahradil jimi originální. Aby nevolil přednostně
externí DTD, mám upravený výchozí soubor catalog. U XInclude mi však házel
chybu, ale jestli je podporuje, bylo to možná nějakou mou chybou při úpravě
DTD.

Ty možnosti otevření odkazovaného dokumentu na poklepání zní zajímavě.
Přiznám se však, že mě osobně XMetal nějak extra nenadchnul. Myslím, že
Oxygen s nově nabízeným Wysiwyg módem bude velká konkurence. Za zlomek ceny
a s daleko větším množstvím nástrojů...