saxon a tabulky do html a do pdf

Tomáš Waller tomas.waller na seznam.cz
Neděle Říjen 5 12:56:19 CEST 2008

Dobrý den!
Začal jsem místo xsltproc používat saxon, tabulky jsou pěkné, dokonce
šířky sloupců, jak mají být, mám ovšem tento problém:
V pdf potřebuji tabulky rozdělit, aby mi nezabraly celou stránku se
záhlavím i zápatím. Když to udělám pomocí rozdělení tabulky na table, za
níž je <?hard-pagebreak?>  a pak začíná informaltable, rozdělí se mi to
v pdf hezky, v obsahu je správně jen nadpis u table, ale v html zůstane
mezi těmito částmi (table a informaltable) mezera.
Zkoušel jsem použít "role (buď role="html", nebo naopak role="fo"), ale
toto "role" lze asi použít jen u některých elementů xml. Proto se mi v
obou výstupech zobrazí jak dělená, tak nedělená tabulka. Přitom role mi
funguje u mediaobject na titulní stránce. Zkoušel jsem keep... pro danou
tabulku dát na auto, to mi ale způsobí rozdělení tabulky v pdf mimo
hranici buněk. A když už se náhoodu rozdělí na hranici buněk, pak je
buňka na další stránce bez horní hranice a nepomůže ani rowsep="1" v
daném řádku. Nakolik jsem to pochopil, rowsep dává hraniční čáru pod
řádek, nikoliv nad něj. Co tedy s tím?
Předem děkuji za radu. Jinak vše již vypadá OK.
Tomáš Waller