RE: Velikost obrázků

Jan Tošovský j.tosovsky na tiscali.cz
Čtvrtek Říjen 9 21:10:01 CEST 2008

> Mně řeší mírně odlišná velikost místa, kde by mohl být například na
> jedné straně jen jediný přebytečný řádek, anebo naopak příliš mnoho
> místa dole na stránce, když by bylo možné obrázek mírně zmenšit.

Nemyslim si, že to problem resi. Pridani nekolika radku nebo zmena velikosti
pisma to muze cele rozhodit. Nepridelavejte si zbytecne praci, nechte to
radeji na strojich. Pokud mate nejake rozmerne obrazky, hezky zalamany
dokument z toho nevytvorite ani v profesionalni sazeci aplikaci.
Jestli nekde zbyva samostatny radek, je to chyba XSL-FO procesoru. V
sablonach je tato hodnota nastavena standardne na akceptovatelne dva radky
(samozrejme ji lze dale upravit i kdyz nemyslim, ze to ma valny smysl).

> Tedy dejme tomu parametr mysize a pak v příkazu pro saxon zadat
> mysize=40%? Ano? Ale kde mám tento parametr definovat?

Aby se dal takovy parametr zadat, musi byt definovan na nejvyssi urovni (tj.
nevnoreny do nejake <xsl:template>). Idealni je vlastni 'customization
layer'. Provadite-li upravy primo do distribuovanych stylu (coz vsak v
zadnem pripade nedoporucuji), pak treba rovnou do docbook.xsl. Ten ve slozce
FO ma takovy parametr treba na radku 88 (+/-). Parametr ma celkem
srozumitelnou syntaxi. K nazvu lze doplnit vychozi hodnotu. Je-li tato
textova, je nutne pouzit jednoduche uvozovky, pripadne to rozepsat vizte
nize:
<xsl:param name="myparam" select="'40%'"/>
<xsl:param name="myparam">40%</xsl:param>

Ja jen doufam, ze ty parametry nakonec nebudou treba :-)