Opat otazka pre Epub

Tomáš Ulej tomas.ulej na gmail.com
Středa Září 17 14:59:56 CEST 2008

Vdaka, mne sa uz problem podarilo vyriesit, ale bol v niecom inom.
Kedze podobny problem mozu riesit aj dalsi ludia, napisem sem, ako som
ho vyriesil.

Chyba nie je v tom, aku titulnu stranku xsltproc vygeneruje, ale v
tom, co potom nasledne skript zahrnie do obsahu epub suboru.

Ak rozzipujete subor epub zistite, ze obsah tagu <bookinfo> je tak,
ako ma byt, vygenerovany v subore index.html, tento uz sa vsak v epub
citacke vobec nezobrazi... treba preto upravit subor content.opf a
podla specifikacie epubu
(http://www.hxa7241.org/articles/content/epub-guide_hxa7241_2007.html)
do neho doplnit informacie o title stranke knihy (kedze epub subor
vygenerovany pomocou dbtoepub nezacina na title, ale rovno na toc). V
mojom konkretnom pripade to znamenalo toto:

* Do tagu <manifest> vlozit tento riadok kodu
<item id="title" href="index.html" media-type="application/xhtml+xml" />

* Do tagu <spine> vlozit tento riadok kodu
<itemref idref="title" />

* Go tagu <quide> vlozit tento riadok kodu
<reference type="title-page" title="Title Page" href="index.html" />

Otestoval som, ci takyto subor splna standardy a ci sa uz dobre
zobrazuje - vysledok pozitivny.

Neviem ale, ci by do dalsej verzie dbtoepub predsa len nemala byt
pridana moznost vyuzitia aj titulnej stranky knihy - aby sa knihy
nezacinali rovno v TOCe, ale v subore index.html...

PS.: Ospravedlnujem sa, ak som bol prilis laicky.