RE: Použitelnost

Jan Tošovský j.tosovsky na tiscali.cz
Úterý Leden 6 23:20:05 CET 2009

> Jde mi o něco jiného. O fultextové vyhledávání bez
> fultextu, tedy jen pomocí indexu.

Slovo index ma vice vyznamu. Jeden primo souvisi s fulltextem. Zda se, ze
tady jde o klasicky rejstrik na konci knihy.

> Hledám tedy nástroj, který vytvoří index

Rejstrik na konci knihy lze generovat automaticky, ale az po tom, co si da
nekdo tu mravenci praci doplnit do textu spoustu dodatecnych informaci.
Tohle za nas stroje zatim nezvladnou. Jen pro ilustraci, vecny rejstrik
obsahuje napr. casto synonyma nebo jine vyjadreni toho sameho, aby ctenar
nasel pozadovanou informaci i tehdy, i kdyz nezna spravny nazev nebo kdyz se
autori drzi odlisne terminologie.

> a druhý nástroj, který v něm bude hledat.
> Výsledkem nebude konkrétní informace, ale jen odkaz, kde se
> informace nachází (v papírové podobě).

Omlouvam se, ale trochu mi unika smysl takove aplikace. Mozna jsem to
nepochopil... ale ja jako uzivatel bych cekal nasledujici:
Do vyhledavaciho pole zadam text, dam hledat a vyskoci mi seznam, kde jsou v
uvodu kategorie a pod nimi seznam vysledku (tak jako v e-shopech):
Rocniky:
rocnik IX (6)
rocnik X (1)
Rubriky:
Zaciname (2)
Testy (5)
____________________
Cislo 5/IX/strana 209
bla bla bla >muj text< bla bla

Cislo 10/X/stran 145
bla >muj text<bla bla

Vedel bych v kterem cisle to hledat, znal bych priblizne kontext.
Obavam se, ze mne osobne by rejstrik pro tento ucel nestacil. Ale stejne,
ruku na srdce, kdyz mam odkaz do tistene verze, k cemu mi to je... musim si
to nekam poznamenat, pak to vyhledat, zjistim ze to neni ono, tak znovu, mno
nevim nevim.

Jinak pro inspiraci vrele doporucuji aplikaci books.google.com :-)

A nic ve zlem.