Wanted: ...

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Středa Prosinec 31 13:09:46 CET 1997

   Odesilatel: Milan Zamazal <pdm na informatics.muni.cz>
   Datum: utery, 23.prosince 1997 13:26:53 GMT

Preji prijemny vecer,

   > V ramci projektu CZFSF pocesteni Emacsu bych byl rad, kdyby se
   > podarilo dosahnout ceskeho Postscriptoveho tisku z Emacsu.  Emacs
   > zatim umi tisknout v Postscriptu pouze Latin-1 veci.
   > Predpokladam, ze adaptace na Latin-2 by mela byt celkem
   > jednoducha pro nekoho, kdo se vyzna v Postscriptu.

Adaptace opravdu je jednoducha - pokusim se popsat situaci: Emacs
pouziva pro tisk natvrdo ISOLatin1Encoding vektor a pouziva standardni
fonty Helvetica, Helvetica-Bold, Courier, Courier-Bold,
Courier-Oblique, Courier-BoldOblique, ktere jsou definovany v kazdem
postscriptovem RIPu (alespon RedBook 2nd edition to na strane 591
tvrdi). Tyto fonty obsahuji vsechny znaky definovane ISOLatin1Encoding
vektorem.

Neni problem pozmenit v definici tisku - tedy v souboru ps-print.el -
encoding vektor na ISO Latin 2, ale nyni vznikne problem s tim, jak
vyresit znaky, ktere standardni fonty neobsahuji (ja jsem si to pro
sebe vyresil natvrdo placnutim definice Type1 fontu z
/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1/ do vysledneho postscriptu). Ja uz tedy
cesky tisknu. Bohuzel vysledne postscripty obsahuji navic definice
Type1 fontu a proto jsou ponekud rozsahlejsi...

   > Chtel bych se tedy zeptat, zda by se nenasel nejaky dobrovolnik,
   > ktery by byl ochoten to v konecnem case udelat.  (Jeden clovek se
   > pred casem nabidl, ale je ted bohuzel natolik vytizen jinymi
   > vecmi, ze toto je nyni v nedohlednu.)

No vzhledem k tomu, ze se pise pravdepodobne o mne, tak ja to udelat
nemohu :-)

Pokud bude mit nekdo zajem pokracovat v me praci, Milan jiste velice
rad nekam umisti muj vytvor...

--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz