Konfigurace Emacs

Michal Polak mpolak na informatics.muni.cz
Pondělí Únor 9 16:08:02 CET 1998

Zdravim vsechny,

Emacs me nadchl, ale ja vas asi nenadchnu :-(.
Apropos, doufam, ze me nebudete odkazovat do specialni konference Emacsu.
Ctu postu jednou za dva dny a projit pres 200 nashromazdenych dopisu da
celkem praci. A news taky nejsou pro me to prave orechove ....

Pres vikend jsem si doma hral s Emacs 19.34 v X v mem RH 4.1 Linuxu, tvoril jsem
si svuj konfiguracni soubor .emacs (jako zaklad jsem pouzil konfigurak
od M. Zamazala) a narazil jsem na par problemu, ktere se mi nepodarilo
vyresit. Bohuzel jsem si zapomnel tento soubor doma, tak asi nebudu spravne
pojmenovavat funkce, ktere jsem pouzil.

1) Jak zajistit, aby funkce "shell" spustila muj profile ?
   Zkusil jsem spoustet bash s parametry pomoci funkce
   (*-csh-explicit-args "/bin/bash" "-i" "-login"), ale nejak ten profile
   nespoustel.

2) Jak prepinat mezi buffery jednim stiskem klavesy ?
   Ja si libuju v bufferech pres cele okno a pak bych potreboval klavesou
   prepnout na jiny buffer. Navesil jsem si na klavesu funkci
   switch-to-buffer (nebo set-to-buffer ?), ktera mela tu neprijemnou
   vlastnost, ze mi v lepsim pripade predhodila dalsi buffer a cekala na
   potvrzeni enterem, v horsim pripade mi Emacs rval, ze mam spatny pocet
   parametru (coz je logicke, ja tam zadny nedaval, nepodarilo se mi totiz
   najit funkci nebo promennou, ktera by vracela objekt BUFFER (ten
   nasledujici))

   Budu mit pravdu, kdyz reknu, ze tento pripad nelze vyresit funkci
   (other-window 1) ?

3) Udelal jsem si (podle vzoru ws-mode.el) blokove funkce ktere dokonce
   i funguji. Zajimalo by mne, zda je mozne takto mnou vytvoreny blok
   nejak obarvit (a la Borland) v plnem automatickem syntax-highlightingu.
   Nejak mi ty funkce (face-font-*) na praci s regionem  nefunguji.
   Vlastne je fakt, ze mi vubec nefunguji funkce pro zmenu vzhledu fontu
   v celem bufferu, to bude asi tim plnym syntax-high....

4) Jak ovlivnit, aby v dired modu vypisoval nejdrive adresare podle abecedy
   a pak ostatni podle abecedy ?
   Zkousel jsem nastavovat promennou (dired-sort-alist nebo co (proste
   argument byl regularni vyraz)) a zjistil jsem, ze jsem zde vlastne regularni
   vyrazy nepochopil. Tyto pouzivam ke sve plne spokojenosti ve vi, sed.
   Ale tady mi jsou naprostou zahadou. Je to to same ?
   Z prikladu jsem to nepochopil ( v .emacs od pdm na tvar promptu v shell).

5) Ovlivneni barvicek v syntax-high....
   Ja jsem zkousel pridavat seznam (list) pro ruzne mody pomoci napr.
   [nepamatuji se - to bude ten problem]
    (append [nepamatuji se]
     (list
      (setq font-lock-comment-* . "gray"),

   ale v zadnem modu nedoslo ke zmene.
   Zajimaji mne hlavne mody default, dired, c.
   Mimochodem Milane, pouzity priklad z Webu na zmenu barvy kurzoru pri
   prepisovacim rezimu mi nejak nefunguje. Existuje metoda dopatrat se proc ?
   Bylo by mozne rozepsat se (odkazat na zdroje), jak funguje hook ?

To jsem se nejak rozepsal, nebo co.
A pak si nekde odvazuju tvrdit, ze mam hodne prace . :-)

Dekuji vsem, kteri budou ochotni mi pomoct. Tento vikend bych uz nechtel
opakovat, kdyz to nefunguje, nefunguje, nefunguje ....

S pozdravem
--
						 Michal Polak
Contact:

Everyone should hold strong convictions, I am convinced I will have
another glass.