Konfigurace Emacs

Milan Zamazal pdm na informatics.muni.cz
Pondělí Únor 9 19:40:10 CET 1998

    MP: 1) Jak zajistit, aby funkce "shell" spustila muj profile ?

Viz info dokumentace, uzel "Emacs/Shell/Interactive shell".

    MP: 2) Jak prepinat mezi buffery jednim stiskem klavesy ?

Napriklad prirazenim makra "\C-xb\r" nejake klavese po vzoru zmineneho
konfiguracniho souboru.  Jinak na prepinani bufferu existuje rada
utilit publikovanych v gnu.emacs.sources (patrne to ma nekde archiv, ale
nevim kde).

    MP: Budu mit pravdu, kdyz reknu, ze tento pripad nelze vyresit
    MP: funkci (other-window 1) ?

Ano, "window" je neco uplne jineho nez "buffer".

    MP: 3) Udelal jsem si (podle vzoru ws-mode.el) blokove funkce ktere
    MP: dokonce i funguji. Zajimalo by mne, zda je mozne takto mnou
    MP: vytvoreny blok nejak obarvit (a la Borland) v plnem automatickem
    MP: syntax-highlightingu.  Nejak mi ty funkce (face-font-*) na praci
    MP: s regionem nefunguji.

Nejsem si jist, zda dobre rozumim teto otazce.  Patrne se ptas bud na
to, jak zaridit automaticke zvyraznovani regionu (v tom pripade viz
transient-mark-mode) nebo jak nastavit barvy pro toto zvyrazneni (v tom
pripade se jedna o nastaveni parametru pro face `region' a viz nize).

(Jak to vypada v Borlandu, nevim, s tim uz bohudik nekolik let
nepracuji.  Je pravdou, ze kdyz jsem sveho casu pracoval s Turbo C++,
tak se mi obcas obrazovka rozehrala nadherne barevnymi pruhy, ktere byly
neklamnou znamkou toho, ze neprovedu-li restart dobrovolne, zhrouti se
to za chvili samo.)

    MP: 4) Jak ovlivnit, aby v dired modu vypisoval nejdrive adresare
    MP: podle abecedy a pak ostatni podle abecedy ?

Umi to programek tinydired z tiny-tools (k nalezeni v LCD a/nebo nekde
na ftp -- hledej na "Jari Aalto").

    MP: regularni vyrazy nepochopil. Tyto pouzivam ke sve plne
    MP: spokojenosti ve vi, sed.  Ale tady mi jsou naprostou zahadou. Je
    MP: to to same ?

Ne, Emacsu podobne regularni vyrazy ma egrep.  Blize viz info
"Elisp/Regular Expressions".

    MP: 5) Ovlivneni barvicek v syntax-high....  Ja jsem zkousel
    MP: pridavat seznam (list) pro ruzne mody pomoci napr.  [nepamatuji
    MP: se - to bude ten problem] (append [nepamatuji se] (list (setq
    MP: font-lock-comment-* . "gray"),

Doporucuji prejit na Emacs 20.  Tam lze provadet konfiguraci barev
interaktivne pomoci Customize.  Navic definice jsou ve srovnani
s Emacsem 19 zcela nekompatibilni, takze bys je drive ci pozdeji musel
stejne vyrabet znovu.

    MP: Mimochodem Milane, pouzity priklad z Webu na zmenu barvy kurzoru
    MP: pri prepisovacim rezimu mi nejak nefunguje. Existuje metoda
    MP: dopatrat se proc ?  Bylo by mozne rozepsat se (odkazat na
    MP: zdroje), jak funguje hook ?

Predevsim se prepni do scratche, napis post-command-hook a stiskni
`C-x C-e'.  Co to odpovi?

Milan Zamazal

--
Milan Zamazal
Student of computer science, Masaryk University, Brno, Moravia, Czech Republic