Posta v Emacsu

Milan Zamazal mz na pdm.pvt.net
Pondělí Únor 1 22:58:01 CET 1999

    DS> pgnus + mailcrypt

Je nutno ovšem upozornit, že pgnus jsou alfa software.  Občas se tam
vyskytují "drobné" mouchy jako že to nesprávně rozkóduje attachment, že
nefungují některé příkazy nebo že je nutno změnit konfiguraci.

Podpora MIME ještě není v pgnus dokonalá, nelze např. (jednoduše)
forwardovat maily jako příslušný MIME typ.

Také si nejsem jist, zda pgnus umí odesílat poštu přes SMTP port, ale na
druhou stranu si nedovedu představit rozumně fungující počítač bez
instalovaného maileru.

Jinak já pgnus používám a jsem s nimi, s přihlédnutím k tomu alfa
stádiu, spokojen.

Jak se to dá nastavit:

  1. Cteni posty POPem - to jsem zvladl. Nicmene musi byt jmeno postovniho
  serveru definovane promennou prostredi MAILHOST nebo se da nastavit nekde
  v .emacs

Určitě to umí pgnus od verze 0.73 v nově zavedené proměnné, kde se
definují zdroje mailů (zatím nedokumentováno:-).

  3. Odesilani a cteni posty cesky (pokud mozno vcetne hlavicek).

Se správně nastaveným jazykovým prostředím v Emacsu to v pgnus funguje
zcela transparentně.

  4. Prace s MIME. Atachmenty.

Též funguje automaticky.

  5. PGP

Stačí nainstalovat mailcrypt.

Milan Zamazal

--
"Having GNU Emacs is like having a dragon's cave of treasures."
                                                Robert J. Chassell