dela

Martin Cernohorsky cerno na ics.muni.cz
Pátek Únor 19 12:38:14 CET 1999

On Feb 19, 11:03, Roman Porizka wrote:
> Subject: Re: dela
> On Fri, 19 Feb 1999, Martin Cernohorsky wrote:
>
> Premyslim o tom, ze bych na nasi wordoidni fakulte napsal svou
> bakalarku v LaTeXu. A tak se chci zeptat na par malickosti, ja doufam, ze to
> nebude moc vadit....
>
> 1) Ta bakalarka ma  mit tak 35-40 stran. Takze se chcu zeptat zda-li mam
> spise pouzit documentclass report nebo article. Jaky byste doporucovali pismo
> a jak a jestli vubec mam upravit rozmery A4. Mam tim na mysli prikazy
> \addtolength, aspon myslim. Aby to tak nejak odpovidalo norme, nebo zavedenym
> [...]

To je tezko rict, protoze Vase fakulta muze mit nejake specialni
predstavy o forme takoveto prace (i kdyz v dobe dnesniho upadku sazby
to nepovazuji za moc pravdepodobne). Ja sam jsem pro podobne ucely
pouzival vice a4wide nez a4, ale nakonec jsem stejne menil sirku
stranky o cca 1 mm, aby mi nejak inteligentne vysel pocet stranek (tak
mala zmena sirky se nepozna a da se tak zabranit parchantum a situacim,
kdy Vam kapitola konci strankou se dvema radky...)

Co se tyce pisma -- na A4 nejspis jedenactibodove (desetibodove rozhodne
ne, to by uz delalo prilis dlouhe radky). Class jsem pouzival article,
protoze mi pripadal snaze modifikovatelny (ale to mohlo byt zpusobeno
mou lenosti podivat se na dokumentaci reportu). Spis nez na normu
se soustredte na to aby vysledek byl prijemny a pohodlny na cteni... :-)

> 2) Potrebuju mit prazdnou stranku a dole jednu, dve vety. prikaz \vfill znam,
> ale zapomnel jsem jak se dela ta neviditelna odrazka...

Tohle jsem resil neviditelnou carou, presneji receno carou nulove
tloustky. V zasade staci \vspace*{0mm}

Snad to pomuze...
						cerno

--
Martin Cernohorsky
Institute of Computer Science

sig 1.2a * Got Mole problems?  Call Avogardo 6.02 x 10^23