Zoznamovanie sa s Emacsom

Milan Zamazal mz na pdm.pvt.net
Neděle Leden 24 12:53:41 CET 1999

    MV>      Nefunguje mi poriadne terminal (M-x term). Stale hlasi
    MV> chybu "error in process filter: ddd: no such directory, pricom
    MV> ddd je aktualny adresar bez posledneho pismenka (cize
    MV> /home/miro/dat/ namiesto spravneho /home/miro/data/). Dalej,
    MV> nefunguju v nom sipky ani farby, takze s Midnight Commanderom sa
    MV> tam neda poriadne robit. Nie je niekde lepsia verzia, ktora by
    MV> pracovala s GNU Emacs 20.2?

Zkus tu z Emacsu 20.3.

    MV>      Samozrejme, nie vsetko mi ide tak, ako som si predstavoval.
    MV> Nefunguju mi klavesy Ctrl+Sipky, Ctrl+Fn a Shift+Fn. Ako sa da
    MV> Emacsu povedat, ze existuju aj take klavesy?

V Xech by to fungovat melo.  Na konzole to delam tak, ze si tyto
kombinace zavedu v /etc/kbd/default.map, aby generovaly nejake sekvence,
a temto sekvencim pak v term/linux.el (nekde v site-lisp) priradim
odpovidajici Emacs klavesy, napr.

  (if (not key-translation-map)
      (setq key-translation-map (make-sparse-keymap)))
  (define-key key-translation-map "[25~" [S-f1])
  (define-key key-translation-map "[26~" [S-f2])

    MV>      MZ spominal v sukromnej poste nieco o "dalsej velkej"
    MV> verzii GNU Emacs, ktora ma podporovat farby. Co je to "dalsia
    MV> velka" verzia? Emacs 21?

Prvni verze, ktera nebude pouze opravna.  Tj. 20.4 (ktera je jiz na
spadnuti) to nebude, nelze vyloucit, ze po 20.4 bude jeste nejaka dalsi
verze s drobnymi opravami.  Dalsi verze uz to bude, kazdopadne to neni
otazka nejblizsich mesicu.

    MV>      ps: casom by som chcel urobit nieco ako cd-player pre
    MV> emacs.  existuje nejaka nahrada ncurses, ktora by kreslila do
    MV> bufferu emacs-u?

Nevim o necem takovem, neni to asi vcelku na nic potreba.  S vyhodou
vsak lze vyuzit knihovnu widget (`C-h i g (widget) RET').

Mimochodem, nelze vyloucit, ze nejaky prehravac CD pro Emacs jiz
existuje.

Milan Zamazal