gvim a deadkeys

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pondělí Červenec 12 15:06:17 CEST 1999

No něco již je hotovo, při korektní aplikaci patchované libX11, mrtvé klávesy chodí.
Jinak lze používat nastavení české klávesnice vyrobené pouze vim makry (fungují i
"mrtvé" klávesy), v případě zájmu bych mohl dodat (taky jsem to dostal).

Jinak jsem na toto téma komunikoval s autory vimu a gtk portu pro gvim. Jelikož však
nejsem progrmátor v C, nepochopil jsem přesně v čem je problém. Snad z důvodu
dálnovýchodních jazyků používají nějakou jinou vstupní metodu než v X obvyklé. Proto
to prý nemůže fungovat.

Ani se to do verze 5.4 neplánuje

Pavel Lisý

> rád bych používal vim i v grafickém módu, ale nefungují mi v něm mrtvé
> klávesy. Zkoušel jsem se sice podívat do zdrojáku, ale se svými
> znalostmi C jsem toho rychle nechal. Napadlo mě, zda náhodou některý
> místní češtinový guru nemá na něco takového chvilku... je to jediná vada
> na kráse tohoto božského programu :)

Úryvky z mé korespondence pro zasvěcené:
> [...]
> On standard typewriter keyboard is normal type "caron" and after "n". And this
collate
> n-caron letter. Standard czech implementation of linux keyboard respect this
> convention. When I use this in gnome-terminal, gedit or vim, I receive n-caron, but in
> gvim I receive caron and n (two letters). I thin it is better when gvim work the same
way
> like other gvim aplications.
> Now I have vim macros to implement this functionality, but I prefere standard way.

OK supposedly if you are running just vim/gedit the deadkey get's
handled by
the terminal emulation or X11 server input method.
In gvim I'm just getting stroke by stroke directly ot of the X11 server,
whoever THERE is XIM support in it (The guys from China did it :-),
however it doesn't get enabled by default during the configuration.
Maybe you should check this?

(BTW. In Poland it's convention to place z dot at Alt-z and z stroke at
Alt-x,
just much easier on typing then ANY kind of dead - dead key solution
:-).

Martin Dalecki <dalecki na cs.net.pl>
autor gtk portu (slovan, se stejným iso kódem ;-)

  Pavel Lisy --- system administrator (Linux, Solaris, WinNT)
  _________
 |         |              T-MAPY s.r.o.
 |__     __|              Nezvalova 850       tel. +420 49 5513335
    |   |                 Hradec Kralove      fax. +420 49 5513371
   M A P Y                500 02            E-mail: pali na tmapy.cz
    |___|                 Czech Republic Europe