Linux a novy disk...

Lubor Dedina lubord na watson.bajt.cz
Úterý Prosinec 3 14:19:02 CET 1996

Nazdar,

> [...]
> disky, ale deska i BIOS zustanou puvodni. Chci pripojit jako prvni dva disky
> ten novy (bude to WD 1.6GB) a tu 170, jako secondary to CD.
> Protoze tam krome Linuxu budu provozovat i Win 95 (co se da delat...), budu
> nejspis muset provozovat neco na zpusob Disk Manageru Ontrack, nebo co ja
> vim...( mozna u toho disku bude nejaky prilozen, jinak mam z www.wdc.com
> stazeny nejaky EZDrive). Takze bych se chtel zeptat, na co si pri instalaci
> Linuxu (ale i 95, jestli to neni moc OFFT) mam dat pozor, aby to fungovalo
> vsechno tak jak ma, jak ta 1.6, tak ta 170, tak i to CD...

postupoval bych nasledovne:

a) disk 1.6GB bych pripojil jako master na primarni IDE

b) disk 1.6GB bych rozdelil na tri partition: /dev/hda1 (500MB), dale
/dev/hda2 (1100MB - velikost RAM) a /dev/hda3 (o velikosti RAM,
kterou pouzivas).

c) na /dev/hda2 bych nainstaloval Linux, /dev/hda3 bych pouzil jako
swap partition pri Linux. Rozchodil bych v Linuxu lilo, aby se Linux
dal z lilo promptu spustit

d) disk 1.6GB bych odpojil, misto nej bych jako master na primarni
IDE pripojil 170MB. Na nem bych vytvoril jedinou partition 170MB,
nainstaloval na ni Win95. Pote bych jumper na tomto disku zmenil na
slave, pripojil bych opet 1.6GB jako master.

e) po startu Linuxu bych doplnil do lilo.conf sekci pro Win95 a sjel
/sbin/lilo. Pote by melo byt mozne z lilo promptu spustit jak Win95,
tak Linux. Ve Win95 bych potom naformatoval jeste /dev/hda1, tak aby
se dala ve Win95 pouzivat taky.

f) na sekundarni IDE bych pripojil CD-ROM

g) v linuxu bych namountoval obe Win95 partitions, aby byla mozna
vymena dat mezi Win95 a Linuxem. Taktez bych zaridil, aby Linux
videl CD-ROM mechaniku.

h) mel bych Linux (cca. 1.1GB) a Win95 (dohromady 670MB) a CD-ROM.

i) poslal bych autorovi teto rady flasku sampanskeho (prosim jako
mail attachement ;-))))

> Linux bude zatim verze RedHat verze 3.0.3 (Sarah Linux z CD), casem asi
> RedHat 4, nebo co se mi zalibi...

Doporucuji Slackware (nebo nejakou jinou "cistou" distribuci). Se
Sarah byly jiste mensi problemy (jak jsem zde nedavno cetl).

> Doufam, ze jsem to napsal srozumitelne, mejte se a diky za kazde info...
>
> 	Paya
> 	Pavel Hroza
> 	P.Hroza na sh.cvut.cz

Doufam v totez.                         Lubor

Lubor Dedina, Praha      lubord na bajt.cz