CD Sarah & Sony CDU31

Simonik Ivan sim00iv na brno.inec.cz
Úterý Prosinec 3 16:03:30 CET 1996

Zdravim vsechny,

zakoupil jsem si vytecnou knihu Linux-internet server (autory vsichni
zname, netreba psat). Proste me docela nadchla a odvazil jsem se k tomu,
abych zlomil svoje Slackwarovske srdce a zkusil si nasadit Cerveny
klobouk. Sice velikost neni optimalni (pouze 3, oproti dnes pouzivane
velikosti 4), ale rekl jsem si, ze to stoji za to.

Faze prvni
-------------

Nikde nebyly boot a root diskety a tak nezbylo nez se snizit k tomu, abych
vytvoril boot disketu MS-DOSu, nainstaloval vse potrebne k CDROM a
rebootoval W95. Menu naskocilo ovsem o moji CD-ROM Sony nechtelo ani
slyset. Z instalace slacku jsem si pamatoval zaklinadlo cdu31a=0x340,0
(v knize je zmineno take), ovsem stale na konzole 3 se zjevuje
insmod failed. Tudy cesta nevedla (opravdu jsem vyzkousel snad vse, vcetne
preswitchovani CDROMky). Vnitrne podezrivam autory, ze do image zapomneli
dat cdu31a.o modul ;-)))

Faze druha
------------

Na I-netu jsem nasel stare boot a root diskety pro RH3. Udelal je,
nabootoval, zadal zaklinadlo cdu31a=..... a mechanika bezela!!!!!
Pouze instalacni program nemohl najit nic co by mu pripomnelo RH.
Zkratka na CD je navic adresar i386 a instalace ceka RedHat.
Krkolomnym zpusobem jsem primountovat cd na jiny mountpoint,
udelal symbolicky link /cdrom/i386 /image a instalace byla plne spokojena.
Probehl cely instalacni proces a na druhe konzoli jsem s hruzou zjistil,
ze zabrala 50MB. Jsem Linuxovy fanda, ale v tohle proste neverim.
Do 50MB dostat komplet instalaci. Pruser je v tom, ze rpm soubory maji
major number 3 a rpm na instalackach RH3 bere 2. Deprese, zoufalost.

Faze treti

Po hlubokem zamysleni jsem smazal z ramdisku rpm, a vytvoril link
na rpm v adresari /i386/RedHat/instimage/usr/bin/rpm. Rikal jsem si,
mam vyhrano. Instalace bezela. Zase toho bylo nejak malo. Spustil jsem rpm
rucne a to mi oznamilo, ze nektere baliky nejsou pro muj procesor (i386).
Sice bych rad vlastnil jiny, ale troufam si tvrdit, ze i386 mam.
Zkratka zase nic.

Pokud vite, kudy CD Sarah popohnat, prosim sdelte mi ho. Pokud ne,
nevadi. Stejne jsem nabyl dojmu, ze Cerveny klobouk mi nejde k pleti.

						Ivan Simonik