IP load split

Martin Mares mj na k332.feld.cvut.cz
Úterý Prosinec 3 17:06:04 CET 1996

Dobreho dne preji,

> Elegantnejsi by bylo rozdelovat zatez dynamicky - vyhradit urcitou sirku
> vybranym stanicim a ostani se musi rozdelit o zbytek (kdyz ty vybrane stanice
> zrovna pracuji). Jenze dosud jsem na nic takoveho nenarazil - pomoci ipfwadm
> lze bud stanice povolit nebo zakazat ale o nastaveni maximalni propustnosti
> pro urcite adresy ani zminka.
>
> Nevite nekdo o necem podobnem (pro Linux) ?

   (1) Tusim, ze na linux-net mailing listu se nekdo zminoval o tom,
ze chce neco takoveho napsat, ale bohuzel si nepamatuji ani kdo ani
kolik toho jiz ma hotoveho -- nicmene v archivech tohoto listu by to
melo jit najit (ac bych to sam nechtel delat -- je jich odporne mnoho).

   (2) Jedna z opravdu hnusnych moznosti je protlacit packety nejakou
(at jiz realnou ci virtualni) linkou s omezenou propustnosti -- pouzit
napriklad podobny trik se simulaci SLIPu, jaky pouziva dial-daemon.

   (3) Melo by jit trosku pozmenit obsluhu fronty u PPP ci SLIPu tak,
aby se prednostne zpracovavaly packety prisle z nejakych definovanych
adres (napriklad na to definovat specialni flag do firewallingu).

   (4) Nicmene s pomoci jiz napsanych nastroju to udelat neumim.

						Martin