Nazor (aneb Proc neni RH jako M$)

Pátek Prosinec 6 11:44:57 CET 1996

On Thu, 5 Dec 1996, Pavel Machek wrote:

> rpm -ka jsou pekny kramy. Duvod? Bylo trivialni udelat neco jako rpm-ka
> bez tech rpm-ek - proste distribuovat .tgz archivy s tim, ze se definuje
> ze v souboru .redhat_data je popis dat jak to instalovat. Melo by to
> cetne vyhody vcetne toho ze by to slo trivialne unpackat pomoci dosavadnich
> toolu.

"Dosavadni tooly" _trivialne_ neumoznuji:
- udrzovat pomerne komplexni databazi nainstalovanych baliku
- sledovat dependence
- podepisovat baliky PGPckem
- mit to vsechno pohromade v 1 souboru
atd.

Ale samotne soubory lze z RPM trivialne vyextrahovat tak, ze si najdete
gzipovou hlavicku (zacina 0x1f 0x8b) a ji pocinaji vezmete vsechno jako
gzipovany cpio archiv, v SVR4 formatu s kontrolnim souctem, jak se pise
v dokumentaci k RPM. (tj. dd if=rpm bs=1 skip=... | gunzip -c | cpio -i..)

> druhy tim, ze pri instalaci uzivatel moc nekontroluje co se deje. Podle me se
> totiz linux ma instalovat rucne...
a chodit se ma pesky a pole obdelavat ruchadlem ;)
[i kdyz... pod "rucni" instalaci bych si nespis predstavil to, ze patricna
osoba bude data na disk vkladat v hexa tvaru, sektor po sektoru, za pomoci
nejakeho ROM monitoru :)--proc vubec nemaji pisicka ROM monitor? :( ]

Ale dosti zbytecneho tlachani, jak jsem rikal, nikdo nikoho k tomu milovat
"cervene cepice" [mimochodem, takhle nejak se rika tem tibetskym mnichum,
co se smi zenit] nenuti :)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)