Alokovana pamet v Xfree 3.2 (zpomalovani linuxu)

test xmyslik na smrt.cz
Sobota Prosinec 7 03:28:26 CET 1996

In article <32A57F51.2F15B6C3 na pvt.net>, you wrote:

>To zni zajimave.Zajimalo by me zda uvazuji(uvazujete) o treba reseni
>takovych veci jako je bezpecnost Xu,ovladace ( tj.ne vzdy cely novy
>X-Server )ap.?

Neni to spis problem X serveru samotneho? Vzdyt uz se to tu vyskytlo drive,
X servery se spatnou alokaci pameti. Xfree doporucovalo zkompilovat si (nebo
slinkovat) X server s jinou funkci malloc (nebo co se to z X serveru vola).
Uz kdysi mi X server seziral 40 Mb pameti. Pak jsem si stahl verzi, ktera byla udajne
kompilovana s jinou malloci knihovnou a ta zezrala max. 8Mb. Vypada to, jako by
X servery z X 3.2 byly _zase_ zkompilovany s blbou knihovnou (jsou kompilovany
staticky).

Jinak se mi X-ka docela libi. Porad je to lepsi nez $illovina. Spustili jste si nekdy
treba windie program na skolnim pocitaci pres modem z domova? Asi ne.

Jen tak mimochodem, nedavno jsme s kamosem delali dost tvrdy veci s X serverem (jako treba
tri Xview spusteny, 15 oken netscape a 20 oken s mc. Vyswapovalo to 40Mb (mam 64 Mb ram a
90 Mb swap). Pak uz to bylo tak liny (pro kazde prepnuti na okno jine aplikace to ctvrt
minuty chroustalo diskem) ze jsme ty X-ka museli shodit. Pocet procesu nam klesnul z 135 na
nejakych 80. Ale ouha, ps sice porad psal jen spustene procesy, nicmene kdyz jsme secetli
pamet alokovanou procesum, tak nam vyslo max. 12Mb a top a free hlasily, ze je pouze 2 Mb
free! (tedy po dealokaci vsech diskovych bufferu). Porad to swapovalo jak divy
a musel jsem to rebootnout. Pak to zase bylo ok. Takze pravda ze kdyz vyskocite z programu
co si naalokoval tuny pameti ze je zase uvolni vubec neni. Zrejme to sezraly knihovny
nebo jadro (libc 5.4.11, linux 2.0.26).

Chtelo by to nakej analyzator co by zesumarizoval pamet pridelenou knihovnam, kernelu
a procesum.

>--

>   S pozdravem
>       Petr Snajdr
>
>A)bortovat, Z)kusit znova, U)derit velkym kladivem?

Co vy na to?

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
mailto:xmyslik na cslab.felk.cvut.cz , mailto:xmyslik na cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik