Cestina a listserv

Lubor Dedina lubord na watson.bajt.cz
Pondělí Prosinec 9 13:14:49 CET 1996

Nazdar vsichni,

mel bych jeden dotaz (predem upozornuji, ze v dane oblasti jsem uplny
laik a sem to posilam proto, ze mam zato, ze spousta listservovych
konferenci jede na Linuxu).

V konferenci smajlik ted probiha debata o tom, zda se ma ci nema
povolit pouzivani cestiny v konferencich. Mnoho lidi argumentuje
velmi podlozene proti (nejsou schopni toto ovlivnit - jsou radovymi
uzivateli "velkych" systemu, bydli v zahranici ...). Objevil se tam
vsak nazor, ze by to mozna slo takto: v listservovych konferencich by
se krome zakladnich udaju pri prihlaseni uvadelo jeste, zda
diakritiku ano ci ne. Listserver by ji potom podle tohoto dotycnemu
budto z posilaneho mailu odstranil, nebo ne. Pokud by byla takova
konference posilana do News, tak tam by byla diakritika zakazana
(obousmerne). Cili ti, co by chteli psat a cist s diakritiku, by
mohli (pres listserv), ostatni, co nemaji diakritiku, by nebyli nijak
poskozeni (defaultni nastaveni by bylo bez diakritiky - pro jiz
prihlasene anebo ty, co by treba o teto moznosti nevedeli).

Otazka: je to proveditelne? Stalo by to moc namahy? Byl by to nekdo z
vas (kdo je spravce takoveho serveru) dokonce ochoten udelat?

Diky za odpoved.                    Lubor

Lubor Dedina, Praha        lubord na bajt.cz
Pisete-li mi, muzete pouzivat nabodenicka