xf86quake (linear)

Michal Kubecek kubecek na karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Prosinec 12 14:43:24 CET 1996

> V readme je psano, ze k zapnuti xf86quake je potreba
> videokarta, ktera umoznuje linearni adresovani.
> Muzete to nekdo jednou vetou vysvetlit?

  Pokud se nepletu, bude to neco takoveho, ze pamet videokarty
se cela linearne namapuje do (fyzickeho) adresoveho prostoru procesoru,
takze neni potreba provadet zadne silenstvi se strankovanim, bit
planes apod. Dokud byl adresovy prostor velky 1MB, bylo takove reseni
neproveditelne, pokud je ale procesor 386+, bezi v protected mode
a ma 32-bitovou adresovou sbernici, je to velice prakticke. Takze
novejsi karty uz to umoznuji. Myslim, ze XF86 pri startu vypisuji,
kam se pamet namapovala.

> Je nekde seznam karet to umoznujicich?

Asi ano ale nevim kde.

> Mam XFree86 3.1.2E, S3 Trio64V+, 2MB.

Trio64 by to melo umet, mam pocit, ze to umela uz stara dobra 86C801.

                                                    Michal Kubecek