UUCP, ako na to?

Juraj Kovac konfera na axis.sk
Pondělí Prosinec 16 11:31:25 CET 1996

Ahojte.
Uz dlhsiu dobu sa snazim rozchodit uucp, ale som uz vycerpal vsetky
prostriedky a tak sa obraciam na tuto konferenciu. Zda sa mi ze by to
nemalo byt az take zlozite a mozno by ma niekto vedel nasmerovat tym
spravnym smerom.
Zatial som dospel k poznatku, ze su 2 sposoby ako deliverovat postu uucp:

* remote pc node prenasa postu pre 1 usera. pc sa normalne loguje na linux
cez modem alebo telnetom z cisca, je to existujuci user v /etc/passwd,
default shell sa mu spusta /usr/lib/uucp/uucico, home dir, neviem aky ma
mat ale asi lubovolny, v .forwarde tohoto usera je nieco ako
login!a_tu_neviem co ma byt (alebo to ma byt naopak?) - to kvoli poste,
ktora prichadza zvonka na adresu login na host.domain
V tomto pripade netreba vytvorit ziadne dalsie mail relay v mailertable.
Ako kliet by sa pouzil nejaky uucp program pod dos alebo win, v chat
skripte by sa mali dat nastavit login a password a cela komunikacia
spojena s autorizaciou.
UUCP package mam z instalacnych diskiet (nekompiloval som zo zdrojakov),
default su hdb_config subory, /etc/sendmail mam spraveny podla vzoru pre
uucp (teda podporuje uucp format).
Zaujimalo by ma, co ma vlastne byt uvedene vo
/var/lib/uucp/hdb_config/Permissions (udajne jediny subor, ktory staci
nakonfigurovat), ci su potrebne este nejake zmeny v /etc/sendmail.cf, v
name databaze, pripadne dalsie kroky potrebne k tomu aby to fungovalo.
Celkove mi unika podstata toho, kde su vlastne skladovane dosle maily pre
uucp userov a citanim manualov a howto's a rfc's mam z toho este vacsi
chaos.

* remote pc prijima a posiela postu pre viac userov. Je 1 login, ktorym sa
loguje na linux a pc musi byt pridane do zoznamu mail relays v mailertable
(nieco ako /etc/mailertable?)

Ospravedlnujte ma za dlzku mailu ale chcel som napisat co uz viem, a co mi
este chyba. Dakujem za kazdy podnetny napad, lebo sa mi zda ze chodim
okolo horucej kase.

 ___| ___  _ _  ___  ___ (      domcek na axis.sk      |  Koliskova 6, BA     \