CS klavesnice pod XFree86 3.2/XKeyboard

Michal Kubecek kubecek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Listopad 4 12:40:09 CET 1996

Dobry den,

  prestoze jsem uz drive pouzival betaverze XFree86 3.1.2#, az ted
jsem si vsiml programu XF86Setup a rozsireni XKeyboard. Zkusil jsem
hned nastavit ceskou klavesnici, ale brzo jsem zjistil, ze nektere
klavesy nefunguji (kdyz jsem zmackl 'b' nebo 'v', nestalo se nic).
Opravil jsem si tedy soubor /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols/cs.
  Pak jsem ale zjistil, ze sice funguji normalni pismena, ale
akcentovane znaky ne. Fungovaly jen pismena s carkou, kdyz zmacknu
pismeno s hackem (at uz primo nebo pres mrtvou klavesu), aplikace
(zkousel jsem xterm, cat, xedit, Emacs) nereaguje, nekdy navic
pipne. Po chvili psani dokonce prestaly fungovat i znaky s carkou,
pokud byly psany primo (na ciselne rade), pres mrtvou klavesu fungovaly
dal. Usoudil jsem, ze jsem nekde udelal chybu a zkusil vratit
puvodni verzi souboru symbols/cs, ale chova se to stejne.
  Myslel jsem nejdriv, ze xterm odmita znaky, ktere nejsou v ISO-8859-1,
ale fungovalo napr. dlouhe 'o', ktere tam myslim neni. Snad by to nemelo
byt podstatne, ale ve vsech aplikacich byl nastaven font v kodovani
ISO-8859-2. Poradte mi nekdo, co jsem prehledl a kde mam hledat.

                                         Dekuji predem,
                                                        Michal Kubecek

P.S. prikladam sekci Keyboard z /etc/XF86Config

Section "Keyboard"
   Protocol        "Standard"
   AutoRepeat      250 30
   LeftAlt         Meta