Nefunguje reboot ....

Marek Pecka pec na s212a730.nri.cz
Úterý Listopad 5 09:42:04 CET 1996

In article <55cq91$8jb$1 na ns.felk.cvut.cz>, miri na atrey.karlin.mff.cuni.cz (Jaromir Koutek) says:

>Pavel Kankovsky (peak na kerberos.troja.mff.cuni.cz) wrote:
>: > Muj nazor na tuto vec je, ze s jinymi nez Intelovskymi (Cyrix, AMD apod.)
>: > procesory nefunguje systemove volani reboot(2).
>: Na me AMD 486 to fungovalo (1.2.x) a stale funguje (2.0.23).
>:
>: Podle meho nazoru je problem nekde v jistem obvodu, ktery krome toho, ze
>: ridi klavesnici, tak umi i (na softwarovy popud) resetovat pocitac (vypada
>:
>Jak jsem zjistil (a jak tady uz nekdo rikal), casto je chyba v nastaveni
> [...]
Pokud jde o reboot pres kontroler klavesnice, bylo to tak udelane proto,
ze ten kontroler je vlastne druhy procesor na zakladni desce a je snadne
ho naprogramovat tak, aby na zadost poslanou pres port resetoval hlavni
procesor. Tak to bylo u puvodnich PC-AT, ale dneska uz tuto funkci
provadi vetsinou chipset zakladni desky, protoze je to rychlejsi ( ta
rychlost je dulezita - procesor je nutne resetovat vzdy pri prechodu
z protected do real modu, coz se napr. ve Windows odehrava neustale ).
Kazdy chipset je ale trochu jiny, vzdycky je podporovany prislusnym
BIOSem, ale Linux uz s nim nemusi byt zcela kompatibilni, protoze tato
funkce nepatri ke standardu PC-AT a kazdy MBoard ji tedy muze mit
implementovanou jinak. Proto asi byla do 2.0.24 pridana moznost
rebootovat (resetovat procesor) pres BIOS. Takze cely problem asi
nesouvisi s procesorem, ale s chipsetem, jeho setupem pres BIOS a jeho
implementaci na zakladni desce.
                                                         Marek Pecka.