Harddisk spindown

dvorakj dvorakj na apollo.karlov.mff.cuni.cz
Úterý Listopad 5 13:13:18 CET 1996

Leos Bitto wrote:

| Mozna mi neco podstatneho unika: proc potrebujete vypinat disk?

1. Na notebooku. Nejen, ze disk uzira proud, ale i vyhriva vnitrek.
   Kdyz jenom neco edituju a na pozadi mi nic nebezi, nemusi se na
   disk prece vubec pristupovat.

2. Na serveru. Pentiovska masinka bude slouzit lokalni siti (4x WfWkg)
   jako souborovy, tiskovy (samba), faxovy (faxtools) server, a
   soucasne bude zajistovat PPP spojeni k ISP, takze proxy, mozna
   nejaky mirny robot. Tahle bedynka pobezi porad, a tak si myslim, ze
   zivotnost disku muze jedine zvysit, kdyz se na 2/3 casu (odhadem)
   prestane tocit.

Bottom line: Proc spotrebovavat energii tehdy, kdyz nemusim?

Honza Dvorak