Harddisk spindown

Bohumil Chalupa bochal na apollo.karlov.mff.cuni.cz
Úterý Listopad 5 16:07:24 CET 1996

On Tue, 5 Nov 1996, dvorakj wrote:

> 1. Na notebooku. Nejen, ze disk uzira proud, ale i vyhriva vnitrek.
>    Kdyz jenom neco edituju a na pozadi mi nic nebezi, nemusi se na
>    disk prece vubec pristupovat.

Tohle je uplne jasne.

> 2. Na serveru. Pentiovska masinka bude slouzit lokalni siti (4x WfWkg)
>    jako souborovy, tiskovy (samba), faxovy (faxtools) server, a
>    soucasne bude zajistovat PPP spojeni k ISP, takze proxy, mozna
>    nejaky mirny robot. Tahle bedynka pobezi porad, a tak si myslim, ze
>    zivotnost disku muze jedine zvysit, kdyz se na 2/3 casu (odhadem)
>    prestane tocit.

Tady bych mel otazku: Jaka je minimalni doba klidu (zastaveneho disku)
takova, aby se dalo rict, ze mu to "pomohlo", tj, ze byly aspon
vykompenzovany negativni dusledky nasledujiciho rozbehu? Nebo jinak:
s jak dlouhou dobou klidneho behu lze srovnat jeden rozbeh?

        Bohumil Chalupa