Q: Vypalovacka CD s Linuxem

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 7 09:41:55 CET 1996

On Thu, 7 Nov 1996, Honza Pazdziora wrote:

> Dobry den.
>
> Radi bychom koupili vypalovacku CD, mela by bezet pod Linuxem pripadne
> jinym UN*Xem. Nejvic by se nam libila externi, takovou jsme nasli
>
> Yamaha CDE-100kit 4/4-rychl. externi SCSI zapisovac CD disku,
> slouzi soucasne jako cteci zarizeni, software GEAR, caddy, manual,

Pokud rikate ze na te vypalovacce nebude velky provoz, tak by Vas mohlo
zajimat, ze k tomuto typu existuje naprosto shodna varianta ktera ma pouze
dvourychlostni zapis. Ctyrrychlostni cteni zustava. A samozrejme je
levnejsi.

> ale nevime, jak se to bude chovat ve skutecnosti.
>
> Dalsi moznosti jsou
>
> HP CD Writer 4020i: 4/2-rychl interni SCSI zapisovac CD disku,
> slouzi soucasne jako cteci zarizeni, SCSI radic, software Easy-CD,

neznam

> nebo
>
> TEAC CD-R50S: 4/4-rychl, interni SCSI, SW pro Win a Apple

neznam

> ktere jsou ovsem interni, a taky se softwarem to bude asi horsi.
> Philips, doporucovany v hardware-howto, jsme nikde v cenicich nenasli.

Tak tady s tim si dovolim polemizovat. Vsechny Vami uvadene vypalovacky
jsou SCSI zarizeni (a ja jsem jeste o jine nez SCSI vypalovacce neslysel),
a to znamena ze je uplne jedno zda je dane zarizeni interni ci externi. To
ze je externi pouze znamena, ze ma pocitac vyvedenou SCSI sbernici ven a
zarizeni je na ni pripojeno, takze z hlediska software je to uplne jedno.
Rozdil byva pouze v cene, nebot je potreba nejake to oplechovani.

> Jde mi hlavne o to, aby ta vec solidne fungovala. Provoz na ni asi
> nebude nijak velky, ale dost zasadni je ta spolehlivost.
> Pokud s nekterou z nich mate zkusenost (a nebo s jinou), napiste mi
> prosim, uplne nejlepe na mou adresu, at nezatezujeme konferenci.
> Summary pripadnych odpovedi poslu.

Vim ze ja jsem Vam moc nepomohl, ale snad to taky k necemu bude. Samotneho
by me zajimalo, jak je to s (ne)kompatibilitou jednotlivych vypalovacek s
Linuxem.

                                                         Leos Bitto
                                                  <bitto na kolej.mff.cuni.cz>