CDROM

Martin Kafara kafara na hk.altec.cz
Pátek Listopad 8 09:57:48 CET 1996

Jan Derfinak wrote:

> Zbynek Sotek 05-41131263 (pts04 na spt.cz) wrote:
> :
> : Ahoj vsem
> :
> : Mam ted problem s CDROM.
> : Chtel jsem namontovat CD, ale system mi rekl, ze /dev/hdc neni blokove
> : zarizeni. Kdyz jsem si vypsal co to je, tak bych rekl, ze je to OK.
> : Ale presto jsem pomoci MAKEDEV vytvoril novy device. Pak mi system
> : tvrdil, ze neni podpora iso9660 v jadre. Zase je to divny, kdyz jsem
> : s jadrem nic nedelal a fungovalo mi to. Udelal jsem nove jadro
> [...]

Mek jsem podobny problem. Mel jsem dobre skompilovane jadro, ale i
presto se mi cdrom mountoval jen pri startovani. Jakmile jsem tam CD
nemel, uz jsem jej dodatecne nemoh namountovat. Psalo to to same co
tobe.

Vyresil jsem to prepsanim tabulky /etc/fstab a /etc/mtab.
Pokud mas IDE, jako ja, je nutne k mountovani v teto tabulce dopsat i
iso9660.

/etc/fstab

/dev/hda1	... atd
/dev/hda2 ..
/dev/cdrom	/cdrom	iso9660 ro,noauto	0	0

/etc/mtab

zkontroluj, jestli se mountuje /dev/cdrom misto /dev/hdc

Muzes take pro namountovani zkusit prikaz:

mount -t iso9660 -o ro /dev/cdrom /cdrom

Snad ti to pomuze.

								Martin

Martin Kafara					 Tel.: ++42-49-5813314
Altec Computer Systems, a.s.			 Fax : ++42-49-5813382
Veverkova 1343					 http://www.altec.cz
500 02 Hradec Kralove				 kafara na hk.altec.cz
Czech Republic