.ELF

Jan Kasprzak kas na ics.muni.cz
Pátek Listopad 8 10:55:56 CET 1996

:
: Moze mi niekto blizsie vysvetlit format .ELF, zaujima ma hlavne ci je
: jeden alebo je to len drh binarky, teda pre kazdy system.

	Ehm. Nevim, jestli dobre rozumim dotazu -- ELF format
je popsan napriklad v ELF-*HOWTO. ELF je jen "kontejner" na program
-- cili nejaka obalka, ve ktere je mimo jine zabalen segment
obsahujici program ve strojovem kodu. A v ELF souboru muze byt
program pro ruzne systemy (Solaris/x86, Linux/i386, ...). Takze to
ze mate ELF LSB executable pro i386 nezarucuje funkcnost na Linuxu.

: Program mi vyhlasuje takuto chybu:
:  bash: ./brand: No such file or directory
: Identifikaci suboru brand:
:  brand: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1, stripped

	To tak vypada, jako by se ta binarka snazila najit nejakou
sdilenou knihovnu a nenachazela ji. Co rika "ldd brand"?
Anebo jeste hure, mozna hleda uz dynamicky linker. Zkusil
bych se podivat do "strace brand", jestli hleda /lib/ld-linux.so.1
nebo nejaky jiny ld.so. A cestu k linkeru bude take mozno vycist
z prvnich nekolika radku vystupu programu "strings brand".

-Yenya

--
Jan "Yenya" Kasprzak  |  mailto:kas na muni.cz  |   http://www.fi.muni.cz/~kas/
[[[[ Student of Informatics, Faculty of Informatics, Masaryk University ]]]]