Linux x Solaris a fstab x vfstab

Michal Kocer kocer na merlin.pap.univie.ac.at
Středa Listopad 13 09:07:23 CET 1996

>  Jak mountovat neautomaticky?
> Mam jeste nadeji? ;-)

Automaticky pri bootu jsou montovane ty polozky v /etc/fstab,
ktere maji mountovaci parametr 'auto', a ten je soucasti napriklad
'default'. Je treba se tedy volby 'auto' zbavit a nahradit ji
'noauto'. Nevim proc, kombibace 'default,noauto' nefunguje,
preto jsem si vypsal vsechny parametry co nastavuje 'default'
a za 'auto' jsem substituoval 'noauto'.

Po teto uprave moje fstab vipada takto:

# Soubor /etc/fstab
# device:    mount:     fs-type:    options:                  dump: fsck:
# -----------------------------------------------------------------------
/dev/hda3    /           ext2       defaults                        1  1
     none    /proc       proc       defaults                        1  1
# ZIPdrive
/dev/sda4   /zip        ext2   rw,suid,dev,exec,noauto,nouser,async 0  0
/dev/sda4   /zipd       msdos  rw,suid,dev,exec,noauto,nouser,async 0  0
/dev/sda4   /zipd_vfat  vfat   rw,suid,dev,exec,noauto,nouser,async 0  0
# Disketovka a CD-ROM
/dev/fd0    /fd0        ext2        user,noauto                     0  0
/dev/fd0    /a          msdos       user,noauto                     0  0
/dev/fd0    /a_vfat     vfat        user,noauto                     0  0
/dev/hdc    /cdrom      iso9660     user,ro,noauto                  0  0
# Konec souboru

Staci vlozit disketovku a zadat 'mount /a' vlozit ZIPdisk a zadat
'mount /zip'.

!POZOR
 Pokud je mi dobre znamo Linuxovsky 'mount' ma nejakou bezpecnostni
 diru, proto se dopurucuje zbavit program /sbin/mount suid. Pak ovsem
 disketovku nemuze montovat uzivatel. Pokud klamu opravte mne, prosim.

S pranim hezkeho dne
			Michal Kocer
                        http://doppler.thp.univie.ac.at/~kocer/