RedHat: ls -l problem

Jan Lana lana na cuckoo.karlov.mff.cuni.cz
Pátek Listopad 15 09:23:07 CET 1996

Petr Snajdr wrote:

> Dobry den,
>   mam mensi problem.
>
>   co znamena nasledujici :
>
> -rw-rw-r--   1 129      kmem         1671 Jul  3 19:18 access.conf
> -rw-rw-r--   1 129      kmem         5646 Nov 13 11:11 httpd.conf
> -rw-rw-r--   1 129      kmem         2430 Nov 13 12:38 mime.types
> -rw-rw-r--   1 129      kmem         6945 Nov 13 12:23 srm.conf
>
>                ^^^^^^^^^^^^^    ???????

Soubory maj uzivatele s cislem 129 a skupinou kmem. On je totiz u
kazdeho souboru vlastnik i skupina ulozena jen jako cislo. Kazdej
uzivatel ma konkretni cislo. Kdo jake muzes zjistit ze souboru
/etc/passwd. Jak se jmenuje skupina s danym cislem je v souboru
/etc/group.

Pri nastavovani vlastniku a skupin u souboru muzes klidne misto
"slovniho" oznaceni pouzit prislusne cislo. Ale nikdo nehlida, jestli
tohle cislo odpovida skutecne skupine nebo uzivateli (teda, pokud jses
root tak urcite nehlida. Nevim, jsetli normalniho uzivatele). Mno, a
pokud neodpovida, tak je pak misto jmena vypisovano jen cislo.

Mne se tohle stalo parkrat, kdyz jsem rozTARoval nejake soubory
prinesene z jineho pocitace. On tam mel totiz uzivatele jinak cislovany,
... a pak uz zbyly je cisla misto jmen.

  S pozdravem
                   Jenda