4MB a remote xserver

Peter Kundrat kundrat na nut.napri.sk
Sobota Listopad 16 22:12:18 CET 1996

> A neexistuje na linux neco jako Xserver - ktery bezi na jinem pocitaci ??
> Priklad - pocitac HUNT [parodie na hunter.math.muni.cz]
> (ma program Xserver) a je k nemu pres terminalovy
> server pripojeno nekolik opravdovych X-terminalu. Nekolik
> uzivatelu si spusti Xserver na pocitaci HUNT a ten pozna, ze uz nekolik
> Xserveru bezi a priradi novemu uzivateli novy display - napr unix:x.0,kde x
> je male prirozene cislo. A spusti pro nej X server.
>
> 	Popsany mechanismus funguje pro Qume Xgo server a qume xterminaly.
>
> Neni neco podobneho i pro linuxu ? No uznejte nebyla by to parada - mit jeden
> [...]

Mam pocit ze ide trosku o nedorozumenie. Xserver je proces, ktory FYZICKY
zobrazuje data na obrazovke, takze kazdy Xterminal je vlastne samostatnym
X serverom.

To co popisujete ako Xserver na pocitaci HUNT vyzera byt iba redirektor pre
 protokol X11.  (unix:n oznacuje Xserver na lokalnom pocitaci, ktory "pocuva"
 na unix domain sockete /tmp/.X11-unix/Xn), ktory akurat presmeruje
 unix:n na prislusny Xterminal. Xterminalu sa tymto vobec neodlahci,
 iba je mozne ho kontaktovat aj cez unix:n (iba na pocitaci HUNT).

Vzdialeny Xserver by bol "trosku" neefektivny, keby kazdy pristup
do videoram realizoval po sieti ..

					pk