curses

Michal Bulant bulik na bart.math.muni.cz
Čtvrtek Listopad 21 10:33:58 CET 1996

Dobry den,

jindra na rak.nis.cz (Jiri Jindra) writes:

> Zdravim vsechny Linuxare!
>
> Rad bych se zeptal na toto:
> Pisi program v C a pouzivam knihovnu "ncurses". Jelikoz vsak tuto knihovnu
> doposud dokonale neznam, trapim se s nasledujicim problemem:
>
> funkci newwin() si vytvorim okno, oramuju ho, neco do nej napisu, a ted se
> rozhodnu to okno smazat z terminalu, nikoliv vsak z pameti, a jeste aby se
> pritom obnovila plocha pod oknem do puvodniho stavu.
> Mel jsem takovou ideu, ze se to provadi pomoci fce overlay() ale ono mi to
> nefungovalo.
>
> Muze mi nekdo zkusenejsi poradit?
> [...]

Nejsem si jist, jak je to v novejsich ncurses (projevovali se mi drobne
nekompatibility, ale protoze ze zasady nesleduji verze - krome Emacsu ;-),
tak verzi vam nepovim), ale myslim si, ze to funguje nasledovne:
- v pripade zapisu do okna se zapisuje pouze do pameti a chcete-li,
  aby se obsah zobrazil na fyzicky terminal, je treba zavolat wrefresh()
- pokud chcete okno smazat z terminalu, je mozne (zalezi to ale
  na strukture oken na desktopu) napr. zavolat touchwin(win);wrefresh(win)
  na okno pod vasim oknem, pripadne touchwin(stdscr);refresh() pokud napr.
  vasim oknem je nejake dialogove okno, ktere chcete kratkodobe zobrazovat a
  mazat.  Pokud jste toho nazoru, ze touchwin() se nepouziva ;-),
  tak si muzete vytvorit prazdne okno, ktere budete stridave wrefresh()ovat
  s dialogovym oknem.

			Doufam, ze to nebylo prilis zmatene

						Michal Bulant

|     Michal Bulant, PhD student and system administrator           |
|     Masaryk University, Brno, Czech Republic                      |
|     Faculty of Science                                            |
|     Department of Algebra and Geometry                            |
|     Topics: Number Theory, TeX, Linux, *GNU*, Computer Algebra    |
|             Computations, ...                                     |
|     e-mail: bulant na math.muni.cz                                   |
|        WWW: http://www.fi.muni.cz/~bulik/                         |