HDD WD Caviar WDC AC2850F

Bohumil Chalupa bochal na apollo.karlov.mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 21 14:08:49 CET 1996

On Thu, 21 Nov 1996, Libor Chorzempa wrote:

> [...]

V subj. zminovany 850 MB Caviar pouzivam uz hodne pres rok, a to velmi
intensivne (prenasim ho mezi zamestanim a bydlistem). Zatim s nim zadne
problemy nebyly. Ve skole je nekolik dalsich, vsechny funguji uspokojive.
Te serii s vadnym firmware jsme se stastne vyhli.
Ale to jen mimochodem, odepisuji vlastne hlavne na dalsi odstavec:

> Ja mam taky rad WD, ty cisla mi ale nesedi.
> Mam po ruce dokumentaci Seagate. U cele rady IDE disku
> uvadeji "MTFB (power-on hours): 300000", tedy 35 let. "Service life"
> ale uvadeji 5 let. Znamena to tedy, ze jejich disky maji zivotnost
> 35 let s tim, ze kazdych 5 let potrebuji servisni zasah ?
> Myslim, ze nam veseji nosy na buliky.

Nemyslim. Spis bych to interpretoval tak, ze behem tech peti let se da
ocekavat porucha u kazdeho sedmeho kusu.
(U tech WD s MTBF 800000h to pak vychazi na kazdy osmnactapulty.)

 Zdravi
             Bohumil Chalupa