Max. pameti

e94969 na vsb.cz e94969 na vsb.cz
Neděle Listopad 24 23:36:48 CET 1996

> :
> : chtel bych se Vas zeptat, jestli nekdo nemate nejake informace o maximu
> : dostupne pameti pro Linux. Nekde jsem cetl, ze linux muze pouzit teoreticky
> : max. + GB pameti, ale podle mne by mel mit shopnost pouzit cele _GB, ktere
> : je 386 schopna adresovat (32 bitova adr. sbernice).
> :
>     Myslim, ze Linux 2.0/i386 ma limit 1GB-epsilon (kde epsilon
> je nejake male cislo). Linux 2.1 ma trochu prepracovanou spravu pameti,
> a pokud se nepletu, tak tam je limit 4GB-epsilon.

> [...]
Budu mluvit o ix86. Co se tyce dve nulky, tak autodetekce funguje jen
do 64MB a celkove podporuje do tusim ctvrt/pul giga. V dva jednicce
byl memory management prvni (hura) zmenou. Autodetekce by mela byt
ok. Bohuzel nemam stroj s vice nez 64 MB. V okolo 2.1.9 to bylo 2GB.
Ted je 2.1.13.

Zatim jediny system, ktery bezi ix86 a podporuje 4GB na proces jsou
NT. Ikdyz nemam MS moc rad, neco se jim musi nechat.

Jaromir Zdrazil
E-mail:     Jaromir.Zdrazil na vsb.cz