Max. pameti

Martin Mares mj na k332.feld.cvut.cz
Pondělí Listopad 25 10:30:37 CET 1996

Dobreho dne preji,

> Budu mluvit o ix86. Co se tyce dve nulky, tak autodetekce funguje jen
> do 64MB a celkove podporuje do tusim ctvrt/pul giga. V dva jednicce
> byl memory management prvni (hura) zmenou. Autodetekce by mela byt
> ok. Bohuzel nemam stroj s vice nez 64 MB. V okolo 2.1.9 to bylo 2GB.
> Ted je 2.1.13.
>
> Zatim jediny system, ktery bezi ix86 a podporuje 4GB na proces jsou
> NT. Ikdyz nemam MS moc rad, neco se jim musi nechat.

   Mam pocit, ze velikost adresniho prostoru jednoho procesu neni
prilis rozhodujici -- Linux ma, pokud vim, limit 3GB (od 0xc0000000
do konce je prostor reservovany pro kernel), coz se z hlediska
temer libovolneho praktickeho pouziti od 4GB nelisi. Vetsim problemem
je ovsem, kolik pameti dokaze system obslouzit _globalne_ -- v tomto
smeru na tom Linux zatim neni prilis dobre, jezto podporuje pouze
1GB swapu (tedy alespon nedavno podporoval, opravte mne, prosim, nekdo,
pokud to jiz tak neni).

						Martin