Jeste sdileni IRQ

Ludek Brukner lubr na hardy.regionet.cz
Středa Listopad 27 15:43:16 CET 1996

> Mel bych k teto veci jeste par poznamek:
> Multiportova karta je hezka vec, ale (IMHO) draha. Navic mi nejde o
> desitky portu, ale tak o 4-5 kusu.
> Hezka varianta je AST Fourport (snad to pisu spravne), ktera ma na
> sobe 4 UARTy a sdileni IRQ resi tak, ze ma pomocny registr, ktery se
> precte a v nem je receno, ktery UART IRQ vyvolal. Nicmene cena je
> stale zbytecne vysoka.
> PC sdilet preruseni neumi, protoze by dochazelo ke kolizim log.
> urovni na dratech IRQ. Lze to obejit pomoci diod a jednoho odporu
> proti GND. Ale driver pak musi ocenichat vsechny mozne zdroje
> [...]

AST fourport jsem zkoousel, je dost dobry (behal napoprve po vytvoreni /dev/tty* )
Priznam se, ze nevim co stoji... Nicmene byl dost spolehlivy.

Dal jsem si vyzkousel Comtrol rocketport na ISA se sestnacti porty, a ten
taky ujde, chce modularni kernel (umi se prelozit jen jako modul).

Za nejlevnejsi reseni povazuji (pro celkem 4 porty) pridat kartu
se dvema dalsimi porty a zmenit jim IRQ trba na preruseni od lp1, (tusim 5 nebo 7).

Tohle chodi bez problemu a opravdu to neni drahe. Ta karta by to ovsem mela umet...

Ludek Brukner