spousteni CGI scriptu z user homepage

Pavel Sykora sykora na fsih.cvut.cz
Pátek Říjen 4 10:23:38 CEST 1996

At 16:04 3.10.1996 +0200, you wrote:

>Jak to udelat abych mohl uzivatel ze sve homepage spustit
>svuj CGI script?
>htpp://server.domena.cz/~uzivatel/cgi-script  nefunguje.
>Je opravdu nutne davat vsechny CGI scripty do adresare
>http serveru?

Vetsina http demonu se musi konfigurovat, aby poznal, ze neco je CGI script.
Vetsinou jsou konfigurovany tak, ze cgi script je to, co je v adresari
cgi-bin a/nebo jehoz jmeno ma priponu .cgi

Nicmene lisi se to dle pouziteho http demona i podle potreb spravce web
serveru, takze to muze byt i uplne jinak.

Dalsi problem je ten, ze nekontrolovane spousteni CGI scriptu z
uzivatelskych homepages je bezpecnostni dira do systemu a to dost velka,
takze http demon byva casto konfigurovan tak, ze je to zakazano bud uplne,
nebo v lepsim pripade je povoleno pouzit jen "standardni" overene CGI
scripty (nejcasteji musi byt vlastnikem takoveho scriptu nejaky urceny
uzivatel - napr. www).

S pozdravem

Pavel Sykora