LINUX a Win95 - dotaz zacatecnika

Marek Andricik andricik na oko.fei.tuke.sk
Pátek Říjen 4 11:00:12 CEST 1996

Petr Her~man wrote:

> Ten swap bych dal fyzicky mezi 95 a Linux. Predpokladam, ze do te
> oblasti 95 budes chtil lezt i z Linuxu a tak je vyhodne mit swap
> zhuba v prostredku, aby tam melu diskove hlavy v prumeru co nejkratsi
> cestu.

Ma niekto skusenosti (robil testy) s tym, ze ked je swap na zaciatku
disku alebo na konci? Co je (ak vobec) rychlejsie? Asi sa to vo vseobecnosti
neda povedat, ale na nejaky konktretny druh disku by to azda slo nasit.

> Anebo muzes mit Linux na vice partitions a pak bych povazoval za
> vhodne umistit swap mezi ne.

Ked som raz installoval SunOS, tak pri instalacii sa tam swap bol ako
druha particia hned za root. Asi po 3 rokoch Linuxovania som skoncil
s takym rozlozenim, ktore mi vyhovuje.

sda1 - prvy root, asi 15MB
sda2 - swap
sda3 - home
sda4 - extended
  sda5 - usr
  sda6 - var
  sda7 - tmp
  sda8 - druhy root

A preco druhy root? Raz sa mi stalo, ze sa mi poskodil a bol to maly
pruser. S druhym rootom viem pokojne bootnut aj v takom pripade a
dat veci ako-tak doporiadku. Je to napokon pohodlnejsie ako saskovat
s boot a root disketou. Dalsia vec je, ze usr, var a tmp mam "pri
sebe", takze ak mi nesedia ich velkosti, mozem hranice medzi nimi
posunut pomerne jednoducho (zaloha iba dvoch particii, fdisk, obnova).

> A vubec - muze nekdo _z_praxe_ (teoreticky je to asi jedno) uvest,
> zda se osvedcuje mit Linux nainstalovany na vice partitions
> a ty pak smontovat dohromady (klasicky Unixovy pristup), anebo to
> nechat vsechno na jedne (asi castejsi v dnesni dobe velkych disku),
> prip. jaky kompromis mezi tim, ktere direktorare spolu atd.

Doma pokojne na jednej-dvoch. V skole s mnohimi usermi klasicky Unixovsky.
Tos~ moje skusenosti.

Marcus
--
  ,:||:,:||:,          Marek Andricik, IRC Nevedko, postgraduate student, pgp
+:||<>||:><||:-    andricik na oko.fei.tuke.sk, http://oko.fei.tuke.sk/~andricik